Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis preppat studion för filminspelning med fyra av våra talespersoner i morgon. Prompter på plats, mic och ljus på laddning, allt iordningställt, ljud och ljus testat. Är alltid nervös när de väl fått loss tid att nåt ska gå snett med tekniken. Som tur är har jag min mer tekniskt lagda kollega på plats i morgon som support. Känns skönt med nån som håller en i handen 😅

Nu ska jag strax hämta barn på förskolan och kom på att jag visst lovat att göra bananspöken med strössel. Får kolla upp på bussen hur det nu var man gjorde..

Regn regn o mera regn, det har hållt på mest hela tiden sen 12 tiden i natt.
Se det från den ljusa sidan, snart finns det nån lerpöl du kan rulla dig i, eftersom alla hästar älskar det måste det ju vara världens grej.:D
1780579302946.webp

Mitt kontor har så dålig luft, det var tex dålig luft redan när jag kom i måndags. Det är tydligen helt normalt här. Jag är helt slut någon timme innan jag slutar, men blir något klarare i huvudet efter jag slutat jobba. :down: ändå känner jag att det kommer luft ur ventilationen
Så är mitt kontor också. Jag skriver en anmälan varje gång jag får huvudvärk av den dåliga luften, vilket är typ tre av fyra dagar i veckan.
Vi sitter två pers därinne och kan inte öppna fönstren. Härligt :down:

Hemma. På morgonen var det det jättefint, soligt och varmt. Tog på mig en tun tunika. På vägen hem regnade det så jag lånade en t-shirt annars skulle alla sett allting eftersom den blir i princip genomskinlig och smetar fast runt kroppen.

Handlat nektariner, schampo och gotler.

RÄNNT RUNT.
Åt lunch på kontoret vid 14 pga gymmet på lunchen (oops).
Råkade gå förbi hööks för att köpa ett par handskar (det blev tre par och så skokräm :bag: ).
Sedan förbi affärer, två varv på hemköp för vad behövde jag egentligen?

Skulle hämta mitt paket som jag varit arg på för postnord skickade att "nu finns det att hämta på xxx". Dvs utlämningsstället jag valt BORT. Kom dit ändå... Och då fanns det inte där. Och appen hade uppdaterat till det stället jag valt, men i smset stod det fel. Gah. Jaja det är kvar några dagar till.

NU ska jag chilla. Och har tröstköpt CeraVe efter Cetaphilfadäsen, kanske är denna ansiktskräm bättre? Who kows.

En knallröd helikopter har svept fram och tillbaka vid mitt hus. På så låg höjd att den med nöd och näppe klarade trädtopparna.

Jag blir ju nyfiken, :D Vad söker de efter när den flyger fram och tillbaka på ett så litet område. Vem använder knallröd helikopter av det större slaget?

En knallröd helikopter har svept fram och tillbaka vid mitt hus. På så låg höjd att den med nöd och näppe klarade trädtopparna.

Jag blir ju nyfiken, :D Vad söker de efter när den flyger fram och tillbaka på ett så litet område. Vem använder knallröd helikopter av det större slaget?
Kanske scannar efter malmfyndigheter med magnetometer? Grattis, snart har du en gruva som närmsta granne.:up::cool:

Att känna mycket.
Att vara känslig.
Är på gott och det är på ont.
Minnen kan vara fint samtidigt som saknad kan infinna sig. Vemodet.
I examenstider.
När doften av syren nästan gör mig yr.
Dyker känslorna upp, från alla håll.
Minnen från mina egna examensdagar så starka.
Så längesen men ändå så varsamt bevarade.
Minnen av barn och ungdomar som kommit och gått. Med olika förutsättning. Som har kämpat och som lyckats. Som jag aldrig kommer glömma.
Nuet. Det som pågår men som snart tar en paus.
Välförtjänt vila. För dom, för fina kollegor och för mig.
Jag känner mycket, jag känner starkt.
Det är på gott och det är på ont.

Var i stallet och prickade in tömkörningen mellan regnskurarna :up: Sen åkte jag och hämtade ut paket i staden och därefter åkte jag vidare till ett litet samhälle och köpte hundmat och tugg. Gynnar gärna den lilla välsorterade hundbutiken där än en stor kedja :)Parkerad i soffan är jag nu efter lite middag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat