Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det varit full rulle från morgon till kväll. Fixat i växthuset, promenerat tösen, fixat klo- och pälsvård, dammsugit bottenvåningen. Fixat lunch till mig och tösen, sen en till promenad på det. Eftermiddagen har tillbringats med inköp från Granngården, Biltema och en handelsträdgård. Gratulerat syrran med presenter från nämnda handelsträdgård.
Hem och lagat kvällsmat. Nu är jag trött! :sleep:
Fast jag måste ut i växthuset först och kolla inför natten, sen blir det soffan.

Sitter i soffan och lyssnar på ovädret som är på väg hitåt. Det är mörkt på himlen på andra sidan fältet och det mullrar då och då. Hoppas mest på att ingen blixt slår ner i min lilla stuga, men tror inte att risken är så stor. Planerar att ligga i sängen, dricka te och äta choklad.

Gissar också på det. Hade en röd som flög in och vände lågt över ledningen som går tvärs över gården igår. Den är jag 90% säker på kollade ledningen. Sen kan jag tycka att de inte bör behöva göra det 2 ggr på ett halvår när vi inte haft mer än ett avbrott men..
Har märkt att de tar lite konstiga vägar ibland, kanske letar efter ledningen då?

Då var det där lilla roliga gjort, det syns på färgen vilket som är rotstocken från björken som blåste av i stormen, rotstocken var 60 cm i diameter och definitivt på G att tacka för sig iallafall så nu blir den värme.:up: Lite över 50 kubik travat finns nu i lager.:)
Nu är det bara lite städning kvar och så vika ihop vedmaskinen och täcka den och monsterklyven men det tänker jag definitivt inte göra ikväll.
20260604_200848.webp

Jahapp. Födelsedag imorgon. Och här ligger jag i sängen förkyld, med sjuk hund som nog inte går att rädda och får telefonsamtal från mannen jag träffat ett tag som nu visar sig vara... Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Var tvungen att ringa till bästa vännen efteråt bara för att påminna mig om att det finns vettiga män här i världen, även om de är försvinnande få. Nu ska jag dricka te, lyssna på ösregnet och titta på youtube. Imorgon tänker jag vara frisk och äta tårta.

Har gjort en paj med falukorv och rester från tidigare middagar och stoppat in i ugnen och väntar på klartecken på fäääärdig!

Migränen har lugnat sig så jag numera kan vara uppe igen och funderar på om jag ska se The Walking Dead medan jag äter. Comfortserie som jag inte behöver koncentrera mig på.

Är lite tjurig i dag, migrän i går, migrän i dag, kom igen liksom!

Dagens positiva var ändå busschaffisen, han är alltid lika trevlig att prata med så det tjuriga förtogs en bit av det positiva :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat