Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De Finlands vita ros som växer vid huset blommar och doftar ljuvligt! Jag har suttit lite på altanen i väldoften tillsammans med kisse. :heart

I övrigt vill jag mest dra ett streck över den här dagen, helgen. Blev trampad igår av en (barfota) häst, på den fot jag just stukat, vilket gör att jag bara hade jympadojor på för bättre stallskor tål inte vristen. Nu när jag tejpat om den och tog in tejpen och saxen så lyckades jag tappa saxen (stängd som tur var) på samma stackars tår. :arghh: Jag begär nåd för min högerfot nu!!! Blä.

Jag behöver köpa en ny mobil. Min är sakta döende. Har bestämt mig för en Samsung A56. Men funderar på om jag ska våga vänta om det blir eventuell rea. Tänker att jag kan vänta till Juli rean och se om det blir något erbjudande då. Vill inte köpa en begagnad eftersom man aldrig vet hur bra batteriet är och om något går fel kan man inte reklamera. Det är därför det är säkrast att köpa en ny.

Har nu ställt ut mobilen i trädgården :rofl:
Provar att ta en timelapse mot fältet för att se om det kan bli något kul/fint av det. Ska låta telefonen stå där under tiden jag gör mig i ordning för att sova. Hade jag varit smart så hade jag såklart dragit ner ljusstyrkan på skärmen först, men eh, det gjorde jag inte. Får se resultatet om en stund, och se hur mycket batteri jag har kvar i mobilen då.

Jag hade penna tidigare men den gick ut och jag har inte fixat någon ny, men jag har kortison hemma som ska räcka tills jag tar mig till sjukhuset. Nu var det många år sedan jag blev stucken, är man bara lugn och metodiskt brukar det gå väldigt bra. Då ser dom en inte som ett hot, däremot när det kommer jordgetingar så är det bara att springa allt man kan, dom går inte att charma alls ;)
Jag springer för allt som låter geting, har helt ny epi penn i kylen annars är det max 15 min för mig att söka akutvård

Retar mig på att exet istället för att smsa från sitt eget nummer, uppenbart använder kompisens förälders telefon för att smsa mig och fråga om jag vill hjälpa till med att planera barnets och kompisens gemensamma barnkalas.
Den andra föräldern har inte förmågan att uttrycka sig i skift på det sättet pga utländsk härkomst, så det är totalt uppenbart. Nej, vi kommer inte överens om man säger så. Jag förstår inte varför han gör så heller, tramsigt beteende.

Trööööött och seeeeg deluxe ! Gårdagens fest var riktigt trevlig med lite granna av varje; vitt vin, rödvin, baylies, cava och lakritsrot och ja, jag avslutade med två glas vatten! Vi tältade och först när vi skulle sova var det ju kallt! Kröp ner i både sovsäck och under två tjocka täcken. Blev väckt redan 4 timmar senare klockan 6 av väldans massa fågelkvitter och så var det ju "plötsligt" alldeles för varm 😅.

Kanske råkade beställa lite för många perenner nu när blomsterlandet har halva priset. Men tänker att det blir bra att knöla ner dem i tillfällig barnkammare nu under sommaren och sedan kunna plantera med i nyanlagda rabatter längre fram.
Två hallonplantor slank med i beställningen också. 😁

Har turen att ha en i aluminium, delbar ,men marken lutade o då blev ju stegen lite ostadig men hade god hjälp av stuprännan.
Stuprännor och annat på väggarna är underskattade men jag måste berätta en rolig grej angående höjder, här i trakten bodde det en läkare i en gammal skola, han hade mottagningen nere och bodde i gamla vaktmästarbostaden ovanpå. Så blev det sommar och han skulle måla flaggstången och då måste man ju fälla den så han knöt linan i mittspröjsen på det öppna fönstret och gick ut och knuffade på flaggstången,,,,,,, behöver jag säga nåt mera? :D Fönstret med karm och allt passerade flaggstången och landade nästan ute på stora vägen och den flaggstången behövde aldrig mera målas.:laugh:

Jag har blivit getingstucken en enda gång i hela livet och då tror jag att jag klämde den, annars har mina getingar varit väldigt lugna, både när jag bodde inom tullarna och ute i huset, men jag förstår att du är orolig iom din allergi. Jag hoppas du har en "penna" så du kan ge dig själv en dos om det behövs?

Förra året hade jag för första gången vansinnigt mycket bålgetingar, de hade hittat mina vinrankor och festade loss ordentligt. Kände faktiskt lite obehagligt då de var både många och väldigt högljudda. De små har jag brukat locka bort med lite bärsaft eller någon skinkbit och fått vara ifred, hört att de känner igen sina människor.
Vi hade alltid "gårdsgetingar" i vedladan hemma. De var snälla och trevliga, men den enda gången jag någonsin blivit stucken av geting var när jag bodde i Uppsala, stod på en stol och städade ur skafferiet ovanför kylskåpet. Alltså på tå och med armar uppåt sträck! I linne. Helt oskyddad - och vips flyger en getgävel in genom fönstret och sticker mig i armhålan?! Helt oprovocerat!
Maken till fräckhet liksom! Jag har ifrån denne enda otäcka upplevelse dragit slutsatsen att getingarna söderut är betydligt mer snartstuckna.
Hela körteln svällde upp och jag fick nästan gå sidlänges genom dörren som en bodybuilder hela dagen. :mad::D

Vi hade alltid "gårdsgetingar" i vedladan hemma. De var snälla och trevliga, men den enda gången jag någonsin blivit stucken av geting var när jag bodde i Uppsala, stod på en stol och städade ur skafferiet ovanför kylskåpet. Alltså på tå och med armar uppåt sträck! I linne. Helt oskyddad - och vips flyger en getgävel in genom fönstret och sticker mig i armhålan?! Helt oprovocerat!
Maken till fräckhet liksom! Jag har ifrån denne enda otäcka upplevelse dragit slutsatsen att getingarna söderut är betydligt mer snartstuckna.
Hela körteln svällde upp och jag fick nästan gå sidlänges genom dörren som en bodybuilder hela dagen. :mad::D

Inte för att skämta om elaka flygfän men just att en get kom flygande är mycket spännande! :D

Väntar på bussen efter morgonpromenaden på 1,5 km. Bokat verkstadstid för bilen och ska hämta dotterns ID-kort hos polisen på lunchen.

Högst oklar dag. Har möte på sonens skola på morgonen/fm så missar starten på jobbet. Schemabrytande dag för eleverna och hela skolan ska vandra till naturområde. Jag har inte fått svar på om jag ska försöka leta upp dem när jag är klar med möte, eller om jag ska åka till jobbet, eller vad som förväntas av mig. Sånt här ger mig ångest. 😔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka