Beror på vad dom är gjorda av, dom här var i rent oimpregnerat trä och nej, lastpallar är inte kemiskt avfall.Lastpallar? Det är väl att betrakta som kemiskt avfall och får inte eldas hur som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på vad dom är gjorda av, dom här var i rent oimpregnerat trä och nej, lastpallar är inte kemiskt avfall.Lastpallar? Det är väl att betrakta som kemiskt avfall och får inte eldas hur som helst.
Lastpallar är inte miljöfarliga i sig, men vissa specialpallar och engångspallar kan vara tryckimpregnerade eller innehålla kemiska bekämpningsmedel som är skadliga vid inomhusbrukLastpallar? Det är väl att betrakta som kemiskt avfall och får inte eldas hur som helst.
Det är fortfarande ett avfall och högst olämpligt att elda med.Beror på vad dom är gjorda av, dom här var i rent oimpregnerat trä och nej, lastpallar är inte kemiskt avfall.
Det beror på, europapallar är ju behandlade men det finns obehandladeDet är fortfarande ett avfall och högst olämpligt att elda med.
Spelar ingen roll, att elda avfall är aldrig lämpligt.Det beror på, europapallar är ju behandlade men det finns obehandlade
Vad är problemet? Trä som trä om dom inte är behandlade.Spelar ingen roll, att elda avfall är aldrig lämpligt.
Men lägg av va, det är rent trä, alltså samma trä som jag eldar hela vintrarna och båda kommer från skogen och varken det ena eller det andra innehåller nån impregnering eller nåt miljöfarligt men du kanske tycker att alla ska pungslå kontot för att borra bergvärme och elda el istället.Det är fortfarande ett avfall och högst olämpligt att elda med.
Jag tycker inte man ska elda avfall. Lägg av själv.Men lägg av va, det är rent trä, alltså samma trä som jag eldar hela vintrarna och båda kommer från skogen och varken det ena eller det andra innehåller nån impregnering eller nåt miljöfarligt men du kanske tycker att alla ska pungslå kontot för att borra bergvärme och elda el istället.
GLF godkänner eldning av deras värmebehandlade pallarSpelar ingen roll, att elda avfall är aldrig lämpligt.
Om de har rätt märkning.GLF godkänner eldning av deras värmebehandlade pallar
Så du kallar alltså rent trä för avfall? Och varför får dom då sälja "avfallet" som bras och pannved i säckar? Märkligt resonemang.Jag tycker inte man ska elda avfall. Lägg av själv.
Jag kallar avfall för avfall. Det är inte jag som sätter definitionen.Så du kallar alltså rent trä för avfall? Och varför får dom då sälja "avfallet" som bras och pannved i säckar? Märkligt resonemang.
Och jag kallar rent trä för rent trä, en spade är liksom en spade även om myndigheterna skriver att det är en grep.Jag kallar avfall för avfall. Det är inte jag som sätter definitionen.
Här skiner solen och spionen har varit på ba... altanen från och till en stor del av dagen. Jag frågar ibland om han vill in och om blickar vore svar hörs ett rungande nej över hela planeten varje gång.Men va fan! Nu haglar det![]()
Tack söta du! Men den är tillbaka nuDu kan få min sol.![]()