Vad gör vi? Del CCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jäklar också. Jag kunde skruva ur skyddsglaset från ugnslampan lätt, men själva glödlampan är en såndär man sticker in, inte skruvar och jag kan inte rucka den. Vågar inte använda för mycket våld.

Hurdå "sticker in"? Kolla på youTube, det finns säkert en instruktionsvideo! :)

Halogen. Och tydligen måste man ha handskar eller liknande även för att ta ut den gamla glödlampan. Petade en del på den med fingrarna innan jag fick ut den med en liten tång. Förhoppningsvis har inte hela spisen kortslutits.

Halogen. Och tydligen måste man ha handskar eller liknande även för att ta ut den gamla glödlampan. Petade en del på den med fingrarna innan jag fick ut den med en liten tång. Förhoppningsvis har inte hela spisen kortslutits.
"Måste" är nog att ta i, det verkar vara en säkerhetsgrej för att inte krossa lampan, du är okej. :) Nu har du ju fått ut den i alla fall, använd en trasa för att peta in den nya bara! No worries!

"Måste" är nog att ta i, det verkar vara en säkerhetsgrej för att inte krossa lampan, du är okej. :) Nu har du ju fått ut den i alla fall, använd en trasa för att peta in den nya bara! No worries!

Min spis är så otroligt smutsig. Spenderade en hel del tid på att lista ut hur jag kunde ta bort ugnsdörren. Hittade som tur är artikelnummer så efter mycket grubblande så fick jag bort eländet. Måste köpa ett par städhandskar och passa på, nu när jag ändå behöver byta lampa, även rengöra den lite.

• Gilla
Reactions: Sel
Måndag. Blev väckt vid 05:30 för sedvanlig provtagning och kunde inte somna om. Känns som om jag fortfarande är feberfri. Kunnat ta en dusch med lite akrobatiska gymnastk (kan inte blöta ner magområdet) så är lite hukande och vridande.

Vart orolg för dränet. De la om det igår och sist de la om det så åkte det ju ut. Knapt kommit nånting under natten men det hade heller inte läckt. Efter lite sjukgymnastik kom det dock rejält lite över 1/2l så det känns ju ok.

Hoppas jag får åka hem idag. Tror inte det, borde bli imorgon eller på onsdag men det här är så jäkla segt just nu

Måndag. Blev väckt vid 05:30 för sedvanlig provtagning och kunde inte somna om. Känns som om jag fortfarande är feberfri. Kunnat ta en dusch med lite akrobatiska gymnastk (kan inte blöta ner magområdet) så är lite hukande och vridande.

Vart orolg för dränet. De la om det igår och sist de la om det så åkte det ju ut. Knapt kommit nånting under natten men det hade heller inte läckt. Efter lite sjukgymnastik kom det dock rejält lite över 1/2l så det känns ju ok.

Hoppas jag får åka hem idag. Tror inte det, borde bli imorgon eller på onsdag men det här är så jäkla segt just nu
De där tidiga provtagningarna minns jag som dryga under min sjukhusvistelse. Hoppas verkligen allt går åt rätt håll för dig så du får komma hem snart :heart

Gör kaffe medan katten ligger på köksbänken bredvid mig och hoppas på mer frukost. Jag är också lite hungrig men ska äta brunch lite senare för att fira maken som fyller år idag, så tror det får räcka med kaffe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 451
Senast: Mia_R
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
49 573
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret! 99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
82 623
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka