Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öppnat en smirnoff ice Rasberry. Eller jag har druckit upp en.🙈
Helgen har anlänt! Det har varit en bra vecka på jobbet och jag har gjort mitt bästa. Så jag är värd en godricka eller två.
Ska träffa en kompis och äta men hon kör häst.

Jag har sagt upp mitt bredband som jag inte behöver och sålt fonder och känner mig väldigt nöjd med de besluten.
Är godricka ice Rasperry? Aldrig hört uttrycket godricka förut. Jo, du har skrivit det så jag sett det en gång tidigare.

Blev klar med alla delar till ombyggnadssatsen på moppen från otätade gammaldags öppna kullager som var slutkörda till moderna tätade kullager, framaxeln var dessutom både för kort och också krokig men nu är alla delar nytillverkade, nu väntar jag bara på att hjulmuttrarna ska bli färdiga i blankförzinkningsbadet och få ett dopp i passiveringsbadet och sen torka, sen kan jag skruva ihop det hela.:)

20250307_174756.webp

Hemkommen från frisören och har just avslutat lite jobb för att kunna aktivera autosvaret som meddelar att jag är på semester och åter den 17 mars 🥳 Nu ska jag gå och vattna blommorna, packa det sista och sedan hälla upp en god drink samt lite spännande franska chips jag hittade i vår lokala vinbutik häromdagen.

Tandläkaren avbokades igår pga att posten inte hade hunnit fram, och i dag avbokades den av samma anledning, så på tisdag blir det. Så blev jobb, med möte och så sjukgymnasten och så hann jag in på ICA snabbt mellan bussen och sjukgymnasten :D Gillar tidsbesparingar sådär :D

Har ätit årets första semla dessutom :D

En vän väckte tanken i mig för ett tag sen, att jag skulle spela in lite sång i studio nån gång (han älskar att höra mig sjunga, men vill ha bra kvalitet på ljudet 🙈). Kom och tänka på det ikväll när jag övade inför imorgon, och började fundera på om jag faktiskt skulle undersöka vad det skulle kosta. Inte just för att skicka till vännen, utan för att ha riktigt bra inspelningar att kunna visa upp, dela när någon frågar om solist till bröllop, och även som minne för framtiden. Vet ju att rösten inte kommer låta samma för alltid, och sannolikt är jag redan förbi min ”bästa röst” i livet. Så kanske kul att få spelat in några låtar för att ha kvar :)

Blev riktigt taggad på idén, och en snabb sökning på en studio som jag vet är proffsig (för jag varit med och spelat in körmusik) visade ett betydligt lägre pris än jag trodde. Ska nog kolla lite närmare på det 😃

Ska strax lägga mig på riktigt. Badade tidigare ikväll och sedan blir jag sådär behagligt sömnig. Tänkte kolla Bäst i test men slumrade mig igenom halva. Vaknade till av att hunden satt och tittade på mig. Men NU ska jag ta mig till sängen istället :D!

Ska strax lägga mig på riktigt. Badade tidigare ikväll och sedan blir jag sådär behagligt sömnig. Tänkte kolla Bäst i test men slumrade mig igenom halva. Vaknade till av att hunden satt och tittade på mig. Men NU ska jag ta mig till sängen istället :D!
Jag med efter att ha hängt tvätten....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 503
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 870
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 344
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
852
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka