Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett ryck imorse och städade, skönt att ha det rent till helgen. Heltäckningsmatta och långhårig katt är inte en bra kombination 😅 Var I stallet en stund. Nu äter jag lunch och tänkte försöka jobba lite I eftermiddag.

Fick samtal från St. Göran. De har ombokat min koloskopi. Nu ska jag inte äta fiber i två veckor för att förhoppningsvis kunna genomföra den. Pga psykomage så ska jag nu börja med den fiberfattiga kosten två veckor innan undersökningen, som tar plats den 1 april. Tyvärr är mycket av det som jag kan äta, det som jag brukar undvika, eg snabba kolhydrater som pasta, ris, vitt bröd etc. De flesta frukter och grönsaker kan jag inte äta. Det får bli mycket soppa med rostat bröd. Och protein antar jag. Det suger att behöva göra det i två veckor nu. Men bättre än att behöva göra om det en tredje gång. Bleh.

Efter lunchen pep jag in i en butik och provade ut ett par nya löparskor. Blev otroligt sugen på ett par svindyra med kofiber (oj vad jag fjongade fram med dem på löpbandet) Men det fick i stället bli ett par "vanliga" utan platta, med vettigare pris.
Det blir kul att testa dem i helgen! Men oj vad jag suktade efter de där med kolfiber :angel:

Jag har råd egentligen... men det tar emot. Kanske kan jag hitta dem på rea någon gång i framtiden.

Efter lunchen pep jag in i en butik och provade ut ett par nya löparskor. Blev otroligt sugen på ett par svindyra med kofiber (oj vad jag fjongade fram med dem på löpbandet) Men det fick i stället bli ett par "vanliga" utan platta, med vettigare pris.
Det blir kul att testa dem i helgen! Men oj vad jag suktade efter de där med kolfiber :angel:

Jag har råd egentligen... men det tar emot. Kanske kan jag hitta dem på rea någon gång i framtiden.

Vad köpte du?

Jag kör ju på Asics rakt av, senaste blev GT-2000 i en terrängvariant, de vanliga har lite för mjuk yttersula för mina stigar (de har bättrat på dem så det är rätt grovt krossmaterial på en del ställen som de vanliga GT-2000 inte var riktigt glada i). Jag överpronerar så GT-2000 är perfekta.

Vad köpte du?

Jag kör ju på Asics rakt av, senaste blev GT-2000 i en terrängvariant, de vanliga har lite för mjuk yttersula för mina stigar (de har bättrat på dem så det är rätt grovt krossmaterial på en del ställen som de vanliga GT-2000 inte var riktigt glada i). Jag överpronerar så GT-2000 är perfekta.
Det fick bli Saucony Kinvara Pro. Ska ha dem till asfaltsträning, långpass och halvmaran. Till terräng och grus/kross etc har jag ett par Saucony Peregrine som jag trivs väldigt bra med!
De jag suktade efter var New Balance Supercomp V3.

Jag tycker Asics verkar ha trevliga skor, men tyvärr verkar de inte vara gjorda för mina fötter (extremt högt fotvalv och lite bred). Hittills har alla jag testat klämt lite överallt trots att jag till och med testat att dra upp dem så mycket att skosnöret bara nästan går att knyta. Synd, för som sagt de verkar vara trevliga skor annars.

Det fick bli Saucony Kinvara Pro. Ska ha dem till asfaltsträning, långpass och halvmaran. Till terräng och grus/kross etc har jag ett par Saucony Peregrine som jag trivs väldigt bra med!
De jag suktade efter var New Balance Supercomp V3.

Jag tycker Asics verkar ha trevliga skor, men tyvärr verkar de inte vara gjorda för mina fötter (extremt högt fotvalv och lite bred). Hittills har alla jag testat klämt lite överallt trots att jag till och med testat att dra upp dem så mycket att skosnöret bara nästan går att knyta. Synd, för som sagt de verkar vara trevliga skor annars.

Skor är så himla individuellt! Jag har använt Asics i evigheter (och oftast GT-2000) och min sneda kropp älskar dem så jag törs inte byta :D även om det säkert finns andra som också skulle passa.

Haft en fantastisk dag på STrömsholm, en jättefin visning på slottet som var nästan helt inriktat på armens rid- och körskola. Fanns ett helt fotoalbum med kort från det året min morfar gick här som han som visade slottet tog fram. Fick också se tornrummet som rymde massa olika böcker och annat material från armens rid- och körskola som låg här i hundra år. Sen har jag åkt runt och tittat på olika delar här till exempel kapplöpningsbanan, gamla remonthästdepån, olika tävlingsbanor och olika bostäder för personal i olika befattningar med en från traditionskommitten. Åt lunch på markan. Det här känns som en helt ovärderlig dag som inte går att köpa för pengar. Dessutom fantastiskt fint väder med sol, lite blåsigt men ändå skönt i solen. Ska gå ut en vända till och köpa med en sallad till ikväll innan markan stänger. Sen har jag författarmöte digitalt klockan 17!

Idag har jag haft vilodag. Sovit och sovit och sen bara småpysslat. Suttit med hundarna i solen och haft sköna vårkänslor. Det kommer upp lite gula blommor här i rabatten också. 😍
Flickorna gillade också slappdag:
IMG_3252.webp

Vilken TUR att jag inte hade en elräkning på 3000 kr denna månaden - säger hon som fick en på 2999 kr... :D Så fjompigt belopp liksom... 😜 För övrigt hoppas jag att det är vårvinterns sista elräkning som har blivit högre och högre för varje månad, och att de nu börjar sjunka istället!!

Hemma, handlat mer äpplen och klementiner. Får passa på innan det är verboten. Och ja, jag föll för frestelsen och köpte en semla! Gick förbi ett litet ställe i Liljeholmens centrum som sålde och de såg så oerhört goda ut. Eftersom det bara är en så håller sig förhoppningsvis min mage på plats.

Riktigt vårväder, bytte till en förvårkappa. Har ingen riktig vårkappa utan bara vinter och en sommar. Kanske använda lite av skatteåterbäringen och försöka hitta en mellankappa.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 808
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 295
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
848
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka