Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande så otroligt trött. Var helt utmattad när jag kom till jobbet, och skulle då hålla två utbildningar under förmiddagen. Tack och lov ger utbildningarna viss energi, så det gick! Fick mycket positiv feedback från kollegorna med 🤩

Eftermiddagen blev tung, men fick köpt en ny huvudkudde på vägen hem från jobbet. Lyckade till med en dyrare variant, då den kändes väldigt trevlig och dessutom påstods vara lite allergivänlig.

Snart ska jag ta tag i helgstädet med lite musik i lurarna så jag orkar 🤞

Var ute med hundarna på en skogspromenad i morse. Lite slirigt underlag på skogsvägen men vi kom fram dit vi skulle. Parkerade bilen och släppte ut ett par glada hundar. Haltade iväg men det var ganska jobbigt att gå då en traktor/skogsmaskin med släp + en skoter kört före oss så jag fick byta spår ett par gånger och gav raskt upp idén att gå på skoterspåret mellan traktorspåren. Jag knatade på ca 2 km totalt, varulven gick nog minst tre och lilldummer sprang säkert 5. Varulven höll sig mest runt mig och den andra satte iväg men kom ständigt tillbaka och hade full koll på oss. De fick dela på en grillkorv jag hade i fickan när det var dags att vända tillbaka till bilen och sen sprang de förbi och hade inte alls fått nog av att gå medan matte stod kvar och visslade att det var dags att åka. 🥵

Jobbar till 22 ikväll och tyvärr ska det vara plusgrader hela natten så kan nog inte köra skogsvägen i morgon bitti. :(

Haft en fantastisk dag på STrömsholm, en jättefin visning på slottet som var nästan helt inriktat på armens rid- och körskola. Fanns ett helt fotoalbum med kort från det året min morfar gick här som han som visade slottet tog fram. Fick också se tornrummet som rymde massa olika böcker och annat material från armens rid- och körskola som låg här i hundra år. Sen har jag åkt runt och tittat på olika delar här till exempel kapplöpningsbanan, gamla remonthästdepån, olika tävlingsbanor och olika bostäder för personal i olika befattningar med en från traditionskommitten. Åt lunch på markan. Det här känns som en helt ovärderlig dag som inte går att köpa för pengar. Dessutom fantastiskt fint väder med sol, lite blåsigt men ändå skönt i solen. Ska gå ut en vända till och köpa med en sallad till ikväll innan markan stänger. Sen har jag författarmöte digitalt klockan 17!
Så himla fint det låter 🥹

Öppnat en smirnoff ice Rasberry. Eller jag har druckit upp en.🙈
Helgen har anlänt! Det har varit en bra vecka på jobbet och jag har gjort mitt bästa. Så jag är värd en godricka eller två.
Ska träffa en kompis och äta men hon kör häst.

Jag har sagt upp mitt bredband som jag inte behöver och sålt fonder och känner mig väldigt nöjd med de besluten.

Nu är det officiellt helg i det bumpska hemmet. Maten käkade och funderar på om vi ska kolla in Haaks livestream eller bara slökolla nått på tvn. Sen när Marodören somnat så ska jag ta ett glas fulbubbel.

Barnet somnade på två sekunder.
Jag har klämt i mig ett knäckebröd och väntar på att det ska bli dags för Muren.

Du svarade på ett inlägg där jag nämnde mer än just prata jobb på lunchen, utan att extroverta ställer krav och villkor- en liten hänvisning till inlägg jag skrev tidigare i tråden där även andra kände att man inte fick sitta bara tyst och scrolla på telefonen eller bara tyst och äta och få hjänvila. Självklart visar jag respekt och accepterar att vi är olika, jag har inte precis gått bärsärkargång för att det pratas jobb precis.

Att jag missade rasten var på grund av "jag ska bara...." som är så vanligt när man är mitt uppe i något och så var rasten förbi. Inget jag gjorde med flit, det tolkades dock som att jag var sur och jag blev ganska hårt angripen pga det där en kollega hävdade att jag ju kunde meddela att jag inte ville fika med dem istället för att vara sur. Något jag alltså inte ens var. När jag försökte förklara avbröt hon och hävdade vad hon kände igen och igen och igen istället för att lyssna på mig när jag förklarade att det var ett missförstånd.
Jag håller med dig i mycket även om jag tycker du är väl kategorisk.

Men håller inte med dig om prat om jobb på raster, det blir så för att vi är olika. Du ogillar, en del gillar. Det är livet.

Din kollega som tjafsade om rasten borde hålla tyst. Var och tar sin rasten när och var det passar. ( om man har sån tjänst)

Äntligen hemma från jobbet. Hunden har rastats ordentligt av hundvakt så nu ska jag byta kläder lite snabbt och sedan ta mig till Sthlms city för middag. Vovven ska följa med.

Bra att ha inplanerat för mig annars blir det lätt lite småtrist i soffan hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 503
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 870
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 344
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
852
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka