parellikusken
Trådstartare
Snaaaart ny påve!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas på karaokeprästen!Snaaaart ny påve!
Kommer känna mig kränkt om den nya inte tar namnet Franciskus II, även om jag inte är katolik. Både för att det skulle signalera ett vägval bort mot hans mer progressiva stil och för att jag gråtit ovärdigt mycket när han dog (och när han talat om barnen i Gaza).Snaaaart ny påve!
Jag tror jag hejar på Zuppi mer, men han vore inte dålig!Jag hoppas på karaokeprästen!
Jag är riktigt nervös!Kommer känna mig kränkt om den nya inte tar namnet Franciskus II, även om jag inte är katolik. Både för att det skulle signalera ett vägval bort mot hans mer progressiva stil och för att jag gråtit ovärdigt mycket när han dog (och när han talat om barnen i Gaza).
Snaaaart ny påve!
Jag tror jag hejar på Zuppi mer, men han vore inte dålig!
Haha, jag var i full färd med att kika på måsungen på taket, som precis fått mat, när jag såg att röken var vit. Trodde inte att det skulle komma någon rök innan senare ikväll.
Samtidigt så har ju en påve viss inverkan på värden, så det är rimligt att även vi som inte är troende bryr oss lite!Jag är riktigt nervös!
Orimligt med tanke på att jag inte ens är troende, men det är spännande!
Det är iofs sant.Samtidigt så har ju en påve viss inverkan på värden, så det är rimligt att även vi som inte är troende bryr oss lite!
Jag är inte katolik, men anser att påven har så mycket "värdslig" makt att det inte går att bortse att dennes åsikter, arbete och inriktning kommer påverka.Samtidigt så har ju en påve viss inverkan på värden, så det är rimligt att även vi som inte är troende bryr oss lite!
Jo, det är ju så! Tex. så är en av favoriterna känd som Vatikanens diplomat.Jag är inte katolik, men anser att påven har så mycket "värdslig" makt att det inte går att bortse att dennes åsikter, arbete och inriktning kommer påverka.
Samma här!Det är iofs sant.
Och att jag känner i behov av någon positiv nyhet just nu i allt mörker.
Intressant val av namn, jag håller med. Med tanke på den förres synpunkter av arbetarens rättigheter.Hardline vad gäller LBTQ och har kritiserat media i väst för deras stöd av 'alternativa' livsval. Får se vad hans åsikter är om kvinnor. Kunde vara bättre, kunde vara sämre. Har valt Leo XIV som namn. Däremot förespråkare för migranter. Har bott och arbetat i 20 år i Peru (medborgare) så förhoppningsvis är han inte allierad med cray, cray Amerikanska katolska kyrkan.
Edit: Intressant val av namn, i kontexten av den förra Leo
https://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Leo_XIII
Märkligt, jag kollade Wikipedias källa som är CBS news och som skriver: "But Prevost opposes ordaining women as deacons, for instance, so he's seen as conservative on church doctrine."