Vad gör vi? Del CCXII

Hemma från middag med syster. Vi såg monologen "Jag som var så rolig att dricka vin med" Var ok, men tyckte nog inte den var så rolig/intressant. Hon pratade om sitt alkoholmissbruk och hur hon långsamt blev alkoholist. Kändes lite som ett AA möte. Men den har fått bra kritik så det var nog bara jag.

https://www.maximstockholm.se/pa-sc...ext=Föreställningen produceras av Riksteatern.

Det är intressant hur olika jag och min syster är. Hon är läkare men bryr sig inte så mycket om omvärlden däremot är hon fokuserad på individer i sitt liv - kanske inte konstigt med det yrket. Jag är egentligen måttligt intresserad av individer men mycket intresserad av omvärlden och vad som händer där. Även om det inte personligt har något inflytande på mitt liv.

Suckar lite åt hur dålig tajming saker har ibland. Morsan är i stort behov av en ny soffa. Hon behöver absolut hjälp att få hem den då allt som är större och tyngre än en lätt kasse med mat är fysiskt omöjligt för henne att fixa med. Dessutom synskadad och kan inte på något vis ta sig runt utomhus själv.

Så hittade jag nu en begagnad soffa i till synes jättebra skick på marketplace. Den kom ut på annons ikväll. Jag och sambon kan låna hans mors bil och ett släp och hämta allt. Men, ikväll blir det för sent och i helgen jobbar jag. Hade personen lagt ut annonsen på soffan igår kväll eller i förmiddags, då hade det inte varit några som helst problem att ordna med soffan idag.

Och det är så svårt att hitta en fräsch soffa till ett pris som fungerar för morsan, framförallt inom sådant avstånd att vi har möjlighet att få hit den. Så när det väl dyker upp en perfekt, t.o.m. sådan modell som morsan hade älskat, ja då kan vi nog inte få hem den... Yay.

Oj, insåg inte att klockan redan är kvart över elva. Lite frustrerad eftersom min solcellslampa jag bytt batteri på inte fungerar efter att jag bytt batteri.

Full fart 😊. Somnade om när sambon åkte till jobbet; sov till 9 och tänkte att det är nog änna lämpligt när man ska jobba till 23 ikväll 😊.
Sen lagade jag middagen till kvällen, städade golvet, fixade tvätt och lite annat fix innan stallet och fixade där. Lite dressyrarbete barbacka på ridbanan med fokus lösgörande skrittarbete och galoppfattningar och bästa pållan fokuserade och gjorde det jag ville så blev klar med ridningen på knappt 25 min- man ska ju sluta när hästen känns som bäst 😍. Sen trevlig jobbkväll och nu precis hemma och strax midnatt så sovdags 😴.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 600
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 906
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 762
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka