Vad gör vi? Del CCXIII

Inte 😮 för att det är så konstigt alls men jag kan ha trott att du egentligen var någon annan( lika anonym för mig, tidigare användare) där detta inte hade stämt :bag:
Nope, horse virgin here :D stort intresse! Och lite mera kunskap än allmän person. Men ingen praktisk erfarenhet förutom en kort period på ridskola som liten och någon idrottsdag i grundskolan.

Åh, första sommardagen idag! Har bestämt mig att äta middag ute :love:
20250519_173216.webp

Blir pizza idag :D

Hur hamnade du här? 😅
Åh det var över 20 år sen nu. Som liten galen hästtjej utan någon tillgång till häst så fick jag uppleva hästlivet på avstånd istället :D sökte säkert något med häst och så dök buke upp. Läste anonymt och sedan skrev utan att vara medlem ända tills man var tvungen att vara medlem för att kunna skriva något på forumet 😅 Sög åt mig all kunskap jag kunde få! :heart

Jag har och har haft katter dock så där är jag lite aktiv. Samt på Ungdom när den fanns och nu på allmänt :laugh:

Det är 25 grader i sovrummet 🥵
Har lagt undan täcket och tänker bara ha påslakan inatt. Kommer smälta bort annars.
Får överväga att ha igång luftpumpen dagtid tror jag. Men den låter så mycket!

Sitter i solen och betar en ponny som behöver betas in lite innan den får ränna runt i stora hagen med megamycket gräs. Inte skönt alls.

Senare blir det uteritt. Jag på galenpannan, och utöver honom bara en till gammal räv, annars bara nyare hästar (3st) och unghästar (4st).
Kan bli lattjo, men galenpannan är otroligt bombsäker och ursnäll, han vill bara springa. Annars är han en stabil kille. Så jag lär få ta kommandot om de andra får meltdown 😅

Blev väckt imorse då jag behövdes på jobbet så bara göra mig iordning och lite vätskeersättning eftersom jag drack för dåligt igår och det gick nog åt för idag blev det ju sommarvärme 😄. Inte minst bilen var ju typ bastu när jag skulle åka hemåt och svart tischa gjorde mig inte svalare haha 😅.
Direkt till stallet och betade hästarna en stund och fixade åt pållan och hemma igen blev det faktiskt att svalka mig med både sommarglassbåt och piggelin 😋, hade jag inte jobbat hade jag följt med till smultronstället och det hade ju inneburit ännu mer glass 😜.

Det är en hel soffgrupp på en stor soffa, fåtölj och sittpuff. Så lite av en utgift. Men har tänkt tanken att den kanske bara kan få flytta uppåt i huset. Vi har 3 våningar, så nya möbler kommer in längst ner sen flyttas det uppåt och det som tagit sig hela vägen till vindsvåningen får tillslut skänkas bort eller slängas :D
Men vill du verkligen ha matchande soffgrupp överhuvudtaget? Är inte det rätt trist? Röstar för roströd puff eller fotölj tänker finare med inte allt samma typ, eller? Så minskar du risken för att tröttna också vad du än kör på..:)

Sövning av barn påbörjad och jag retar mig orimligt mycket på att helt plötsligt när sambon sövde på dagen så räknas det som en sövning och han skulle slippa ikväll (eller i alla fall fram till ett eventuellt byte) men att det aldrig räknas så när jag kör sövningarna dagtid.. Jaja han började ju iaf.
Påminn honom om det nästa gång du sövt på dagen 😁

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 185
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
636
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 020
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka