Vad gör vi? Del CCXIII

Rostfärgat låter iofs riktigt snyggt. Jag tröttnar aldrig på fina färger. 😊

Den är dösnygg! Jag är dock olyckligtvis lite trendkänslig och har fallit handlöst för dessa färger som verkligen poppar efter två decennier av ”millennial greige”. Så risken är att jag övergör hela färg-grejen nu och den dagen jag tröttnar kommer min gigantiska soffgrupp stå och skrika ORANGE ORANGE ORANGE, som en hånfull påminnelse om min övertro på att min smak på något vis skulle vara särskilt konsekvent över tid. Så om jag nu tyvärr är trendkänslig så får jag kanske kompensera det med lite självinsikt och köpa en lite mer nedtonad variant som inte skriker dopaminkick nu och kräkreflex om 5 år, utan har en mer.. jämn kurva 😅

Den är dösnygg! Jag är dock olyckligtvis lite trendkänslig och har fallit handlöst för dessa färger som verkligen poppar efter två decennier av ”millennial greige”. Så risken är att jag övergör hela färg-grejen nu och den dagen jag tröttnar kommer min gigantiska soffgrupp stå och skrika ORANGE ORANGE ORANGE, som en hånfull påminnelse om min övertro på att min smak på något vis skulle vara särskilt konsekvent över tid. Så om jag nu tyvärr är trendkänslig så får jag kanske kompensera det med lite självinsikt och köpa en lite mer nedtonad variant som inte skriker dopaminkick nu och kräk-reflexer om 5 år, utan har en mer.. jämn kurva 😅
Eller så köper du den och byter soffa igen om fem år. Do it!

Eller så köper du den och byter soffa igen om fem år. Do it!

Det är en hel soffgrupp på en stor soffa, fåtölj och sittpuff. Så lite av en utgift. Men har tänkt tanken att den kanske bara kan få flytta uppåt i huset. Vi har 3 våningar, så nya möbler kommer in längst ner sen flyttas det uppåt och det som tagit sig hela vägen till vindsvåningen får tillslut skänkas bort eller slängas :D

Här är det varmt som faen idag :confused: imorgon ska det vara lite varmt och sedan typ regn för evigt... Alltid så tvära väderhopp:p

Borde göra något vettigt men vill mest sova. Har några växter som tänkte öva på att vara ute men en irriterande granne är ute. Iaf inte den som jag vill slå i huvudet med en stol. Iaf inte än heh. Ehm.

Firar att jag jobbat min sista dag på ca 15 månader idag om allt går som tänkt peppar peppar!

Bifogade filer

• 20250519_153718.webp
    20250519_153718.webp
    60,6 KB · Visningar: 19
Onödigt varmt och soligt idag. Min kropp är inte van. Så jag har lite svårt att andas och blir lite yr.

Skulle njuta om kroppen var lite samarbetsvillig.

Men å andra sidan är det fortfarande ljust vid 22.00 så jag får väl göra mina utomhusaktiviteter då

Smuttar på eftermiddagskaffet och försöker hindra hjärnan från att löpa amok med div. katastrofscenarier. Vi hade helt fantastiska dagar på annan ort förra veckan men det blev lite av en kraschlandning tillbaka i verkligheten med all stress, press, projekt som behöver hanteras och problem som behöver lösas. Det hjälpte inte att vi blev försenade på väg hem och inte kom i säng förrän 02:30 i natt... 😵 Det är i alla fall en lugn dag på jobbet, alltid något! Och så har jag gett mig den på att hitta tillbaka till mitt optimistiska och positiva jag även på hemmaplan, det känns som att jag kapitulerat för ångesthjärnans påhitt lite för mycket på senaste och det mår jag inte bra av. Så det så! Nu ska jag ut och vattna i trädgården en sväng (effekterna av den torraste våren på över 100 år är verkligen påtagliga 😣) och sedan jobba en timme eller två till.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 185
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
636
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 019
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka