Vad gör vi? Del CCXIII

Det låter helt vidrigt. Men du, lämna över ansvaret till socialsekreterarna så fort som möjligt! Om de anser att en orosanmälan är befogad så förstår jag kanske inte riktigt varför du ber dem vänta :confused: ?

Jag vill att hon ska hinna få nya kort och koder innan hon LPT:as. Men jo jag måste ta några steg tillbaka det är nog att jag tagit hand om henne så länge. Och är rädd att hon inte läggs in och det blir tio gånger värre.

Edit och att hon inte skyller allt på mig eftersom jag övertygade hen att träffa soc.

Läste precis en insändare från en "besviken kund". Hen hade bara varit inne i affären en kort stund men ändå hunnit få böter för att den inte lagt upp en p-skiva. Det sitter uppe hur många skyltar som helst som påminner om p-skiva. Men det är ju såklart parkeringens fel och inte personens så nu tänker hen inte handla där något mer. Orkar inte 😂
Påminner om en som recenserat den lokala ridskolan på Google: ”fint men blåsigt”.

Var in på erikshjälpen för att leta böcker efter en specifik författare men fanns inte inne, men kom ut med 3 andra 😄 varav fick jag ju leta ett bra tag för att hitta till en specifik ruta i bukes bokbingo för att lyckas så småningom få ihop en rad 😄.
Storhandlat på CG men tydligen har de slutat med mygg och fästingspray så blev att hoppa in på hööks på vägen och köpa på hemvägen 😊. Nu hemma igen, ungkatten får passa på att vara ute på egen tass medan jag plockar in alla varor och sambon tänder grillen :)

Nyss kommit hem från en tur med min mor på lille projektet, som skötte sig utmärkt trots oerfaren och klumpig ryttare, och så jag på den stora draken. Drakdjuret blev kränkt över att jag satt upp utan att säga till (hon var distraherad) och studsade iväg, men skötte sig hyfsat resten av turen. Nu kort paus och sedan resten av mockningen, samt matte :)

Hoppas detta var sista gången jag behövde handdiska.
Har beställt en minidiskmaskin med beräknad leverans på torsdag :)
1000013181.webp

Hemkommen från barnets orienterings träning. Klarblå himmel jättevarmt när vi åker. Krålus åker i bara t-shirt utan extra tröja och utan jacka. På två röda kommer värsta blåsten och regnmolnet fram. Det blev svinkallt.

Varit duktig och mockat hage idag. Sällskapshästen är verkligen SÄLLSKAPShäst. Han stalkar en konstant man är i hagen. Så himla rar liten häst!
Min gubbe har skaffat sig en magkliare i form av lite sly. Där gick han/stod och vaggade fram och tillbaks flera minuter och skrubbade magen. Så söt! 😍
IMG_5204.webp

Han har ju en sån söt mule. 😍
Ja, lilla silkeslena sjöhästhuvudet! 😍 Sambo kallar honom plysch-hästen för att han har så tunn och mjuk päls/hud.
Han "pratar" så mkt med hela ansiktet, inklusive minimulen. :heart
Sällskapshästen har så där stora, köttiga läppar och låter som två gamla träskor som slår ihop typ när han äter, kloppklopp. Så gulligt ljud! Det kan ju min aldrig göra med sina tunna, miniläppar. 😅

Ja, lilla silkeslena sjöhästhuvudet! 😍 Sambo kallar honom plysch-hästen för att han har så tunn och mjuk päls/hud.
Han "pratar" så mkt med hela ansiktet, inklusive minimulen. :heart
Sällskapshästen har så där stora, köttiga läppar och låter som två gamla träskor som slår ihop typ när han äter, kloppklopp. Så gulligt ljud! Det kan ju min aldrig göra med sina tunna, miniläppar. 😅
Det är så fint att hästar kan vara så olika men ändå vara fantastiska på sina egna sätt allihopa. Underbara djur ❤️

Blir fan förbannad på idioter i trafiken! Vi höll precis på att köra om en EPA när sambon precis upptäcker att en biljävel plötsligt i skymd sikt kommer så vi fick avbryta omkörningen kvickt. Jag är inte orolig för vår bilkörning men för vad andra idioter riskerar att ställa till det! Hen får gärna köra ihjäl sig men blanda inte in oss!!!!

Innan dess en härlig pratstund med gammal barndomsvän ❤️
Men vänta lite. Som du beskriver i din text så är det ni som gjort fel i trafiken. Det är alltid den som kör om som ska lämna företräde för möten.
Har jag fattat fel så förklara gärna, för som sagt om du läser det du skrivit så kör ni om en epa i skymd sikt :eek:

Men vänta lite. Som du beskriver i din text så är det ni som gjort fel i trafiken. Det är alltid den som kör om som ska lämna företräde för möten.
Har jag fattat fel så förklara gärna, för som sagt om du läser det du skrivit så kör ni om en epa i skymd sikt :eek:
Ja, jag fick verkligen inte ihop händelseförloppet här? Trots att jag läste flera gånger.

Nä vi hade sikt på väg ut ur kurvan. Tääääänkte köra om när vi fick full sikt meeen så kom en bil swosh bakom oss från ingenstans och kör om oss, epan framför, och bilen bakom- genom högerkurva UTAN sikt framåt! Hade det kommit någon hade den omkörande bilen riskerat att fronta och kunnat bli en seriekrock med oss alla. Ursäkta min röriga förklaring, blev överrumplad och förbannad 🫣

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 199
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
641
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 030
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka