Vad gör vi? Del CCXIII

Tittar faktiskt på SVTplay i bakgrunden på jobbet. Sverige och kriget. Jätteintressant! Rekommenderar.
Kan också rekommendera men med brasklappen att den faktamässigt är lite svajig - men det får man nog ta när den går in med såna personliga perspektiv på händelser för länge sedan.

Senast ändrad:
Dags för nästa kris. Visade sig att släktings hiss fastnat och eftersom hen inte kan gå upp fyra trappor övervägde jag att ringa ambulans. Men underbara granne (88 år) tog sig ner och såg att hissen var igång. Annan släkting ringde kvart över tolv i natt och meddelade att nu var det kris och släkting #1 inte hade någon mat och kortet var spärrat. Alltså jag köpte mat för 900 i måndags och hen fick 1400 i kontanter. Nya kort kommer nästa vecka! Vilket släkting visste, men möjligtvis har glömt bort.

Dags för nästa kris. Visade sig att släktings hiss fastnat och eftersom hen inte kan gå upp fyra trappor övervägde jag att ringa ambulans. Men underbara granne (88 år) tog sig ner och såg att hissen var igång. Annan släkting ringde kvart över tolv i natt och meddelade att nu var det kris och släkting #1 inte hade någon mat och kortet var spärrat. Alltså jag köpte mat för 900 i måndags och hen fick 1400 i kontanter. Nya kort kommer nästa vecka! Vilket släkting visste, men möjligtvis har glömt bort.
Du tycker fortfarande inte att det är läge att låta socialsekreterarna göra den där orosanmälan? Jag har jättesvårt för att tro att allt ska lösa sig bara det nya kortet kommer. Om 2300 kr redan har gått åt på ett fåtal dagar, så är det ju något som är väldigt fel!

Njae. Telefonsamtal med en ofokuserad ssk på VC gav ungefär noll. De kan bistå med sjukskrivning och sömntabletter, ingetdera intressant för mig, och en "samtalssköterska" som förvisso jobbar bl a med stresshantering men där finns tid först långt fram i höst. Tack och hej.

Får titta på arbetsgivarens upphandlade psykologer.
Jag gick direkt via arbetsgivaren, jag har haft ett första samtal och ska träffa samtals/kbt terapeut i början på juni. Skönt nog förstod den jag pratade med först mig ganska direkt och kunde konstatera att min chef nog inte riktigt hade förstått vad som är problemet. Så det känns riktigt bra så här långt.

Dessvärre fick jag information idag som gör stressen större inför hösten. Men det är väl extra bra att jag får stöd i det.

Konstant huvudvärk, fattar inte vad som hänt. Megara har fått en extra påse Sheba eftersom det är hennes födelsedag. Passade på att handla en myckenhet (mycket) körsbärstomater på extrapris på Lidl när jag ändå var och skrevs in på braining, yoga för mig. Har gjort det tidigare och det är riktigt trevligt!

Funderar på middag, orkar verkligen inte laga mat och det är snyggt på spis och köksbänk så vill inte stöka till :D

Promenerat vid kanalen och handlat pizzakit på våran lokala ica supermarket för 15kr/st så idag blir det pizza till middag.
Klarade oss nästan från regnet, men det känns sådär när man klär på hunden regnkläder i slutet av maj.
Båtfolket bangade inte regn o blåst.
båt.webp

Konstant huvudvärk, fattar inte vad som hänt. Megara har fått en extra påse Sheba eftersom det är hennes födelsedag. Passade på att handla en myckenhet (mycket) körsbärstomater på extrapris på Lidl när jag ändå var och skrevs in på braining, yoga för mig. Har gjort det tidigare och det är riktigt trevligt!

Funderar på middag, orkar verkligen inte laga mat och det är snyggt på spis och köksbänk så vill inte stöka till :D
Megara och jag delar födelsedag!
Ge henne något extra från mig :love:

Grattis till Megara. 😺 😸

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 339
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
652
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 223
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka