Vad gör vi? Del CCXIII

Tror jag behöver en annan allergimedicin.. Ögonen kliar och svider och rinner. Tar desloratradin (eller vad den nu heter) 5 mg per dag. Kanske öka på dosen? Det kanske blir lite mycket för systemet med både katter och pollen. Får väl ringa läkaren och höra om jag kan göra så eller få något annat. Stammis i sjukvården känns det som.

Jag är nöjd med jobbet jag gör men jag är rätt orimlig vissa dagar. Vill finnas för alla.
Intensiv men bra dag och helgen är här. 16 arbetsdagar kvar till semestern.
Sitter i soffan och tittar på elitloppsauktion.

Jag velade hit och dit med om jag skulle ta in hästarna lite tidigare idag. Tack och lov gjorde jag det för just nu har vi en himla störtskur, i kombination med låg temperatur och blåst. Känns bra att sitta inne vid brasan och veta att hästarna också har det "varmt" och torrt :) .

Har regnat en hel del här idag, men klarnade upp så jag har kunnat mocka båda hagarna utan att bli särskilt blöt. Nu väntar jag på att vatten ska koka upp till lusernen till några av hästarna, och sen ska jag nog fortsätta skriva :)

Knaprar ostbågar och dricker juice, nedbäddad i soffan efter en kort promenad följt av en varm dusch. Hade egentligen planer ikväll men lät maken åka iväg på det själv, vilket jag är så fruktansvärt nöjd med nu även om jag hade dåligt samvete för det i typ två timmar efter att jag fattat mitt beslut. Men det har varit en jäkligt lång och slitig vecka, förkylningen som bröt ut igår verkar förvisso vara av det lättare slaget men gör fortfarande att jag inte mår helt hundra, och jag behöver vila. Trevligt nog är det långhelg här denna helgen, så jag får lite extra tid till återhämtning! :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 340
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
652
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 224
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka