Vad gör vi? Del CCXIII

Men går det inte att skära av överskottet med en vass kniv?
Överdelen är det godaste på kakan i mina ögon :d Men gick ok att få ut den. Och Smaken var det inget fel på, så kollegorna äter säkert med god aptit även om den inte blev så snygg 😅
Du är säkert bra på att baka, men misslyckas gör vi alla ibland ändå. För mig misslyckas det sällan när jag bara bakar åt oss själva, men om jag ska bjuda händer det att jag får prestationsångest... 🤪
tack! Ja, borde bli bättre på att tycka det är ok att misslyckas - och kanske också inse att så ofta bakar jag faktiskt inte att jag automatiskt lyckas med allt🙈

Hittade en fästing på mig. Såklart på ett så dumt ställe att jag inte kunde se om det faktiskt var en fästing, än mindre ta bort den själv. Verkligen guld värt med en sambo i sådana tillfällen, och jag är glad att han övertalade mig att vaccinera mig mot TBE förut...

Hurra och grattisar till dig! 🥳💐🎂🎉💃

Hipp hipp hurra! 🌷🪻🌻

Grattis på födelsedagen @Galant 🥳

@Galant grattis på födelsedagen!

Grattis på födelsedagen! 🎈

Är lite överväldigad av alla gratulationer. Tack snälla ni! Har jag råkat missa någon så ber jag om ursäkt för det men ni är alla inräknade och jag kommer somna med en härlig känsla efter en fin kväll både här hemma och med er :love:

Läste precis en insändare igen om en person som fått böter för att hen inte använt p-skiva trots att det sitter många skyltar uppe. En nyinflyttad som känner sig lurad. Tänk om någon från Borås kommer och handlar på den affären, de har ju inte ens p-skiva! Fattar verkligen inte vad som är så svårt 😅

Bakat sockerkaka för att ta med till jobbet imorgon, men formen var snäppet för liten, så vette tusan om jag kommer kunna vända ut den utan katastrof :( Blir så besviken på mig själv när jag misslyckas när jag bakar, för vill ändå tro jag är bra på det…
Det låter inte som att du misslyckades utan tvärtom! Jag tycker sockerkakor är väldigt lurigt, ibland blir de inte sådär höga och fluffiga utan kryper ihop och blir kompakt även om man gjort exakt som receptet säger. Men din verkar ju verkligen ha blivit hög och fluffig :d

Man kan ju servera en sockerkaka i formen också, även om inte mönstret syns i sin helhet så ser man ju mönstret på varje enskild bit man tar upp!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 374
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 238
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka