Vad gör vi? Del CCXIII

Ja de blir totalrenovering av husen där jag har min lägenhet.

Bort med allt charmigt. Glasväggarna, den fina parketten, badkaret, extradörren mellan sovrum o kök där Knut kan ligga på sängen o titta på mig när jag lagar mat/diskar.
Allt ska målas vitt, vitt kakel, vita köksluckor.
Sen görs alla uteplatser om. De ska va enhetligt.
Och hyrorna ska höjjas.

Bor ca 80% pensionärer här som gjort sina uteplatser jättefina, inte har råd med högre hyra och det var många ledsna på mötet…

Ja de blir totalrenovering av husen där jag har min lägenhet.

Bort med allt charmigt. Glasväggarna, den fina parketten, badkaret, extradörren mellan sovrum o kök där Knut kan ligga på sängen o titta på mig när jag lagar mat/diskar.
Allt ska målas vitt, vitt kakel, vita köksluckor.
Sen görs alla uteplatser om. De ska va enhetligt.
Och hyrorna ska höjjas.

Bor ca 80% pensionärer här som gjort sina uteplatser jättefina, inte har råd med högre hyra och det var många ledsna på mötet…
Men fy så trist! 😓

Bakat sockerkaka för att ta med till jobbet imorgon, men formen var snäppet för liten, så vette tusan om jag kommer kunna vända ut den utan katastrof :( Blir så besviken på mig själv när jag misslyckas när jag bakar, för vill ändå tro jag är bra på det…

Bakat sockerkaka för att ta med till jobbet imorgon, men formen var snäppet för liten, så vette tusan om jag kommer kunna vända ut den utan katastrof :( Blir så besviken på mig själv när jag misslyckas när jag bakar, för vill ändå tro jag är bra på det…
Men går det inte att skära av överskottet med en vass kniv?

Du är säkert bra på att baka, men misslyckas gör vi alla ibland ändå. För mig misslyckas det sällan när jag bara bakar åt oss själva, men om jag ska bjuda händer det att jag får prestationsångest... 🤪

Satans vad totalslut jag är. Jättekul att få besök och umgås. Men jag har inte riktigt normal energi. Efter att också städa huset igår blev det baksmälla typ idag. Varför har jag lovat bjuda på rabarberpaj imorgon? Nu måste jag baka. Men sen ska jag bara ta in hästarna och sova. Så jag orkar med stolpa hage imorgon. Sen går jag i ide i några dagar. :sleep:

Kollar en dokumentärserie om sjundedagsandventiströrelsen. Kan vara intressant för att jag har en brevvän som är med i den kyrkan, fast inte i Sverige.
Usch, det handlar om övergrepp … vet inte om jag kan titta …

Trött efter dagens resa.
IMG_6813.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 369
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
657
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 233
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka