Vad gör vi? Del CCXIII

Det är så hemskt hur beroende man blir! Inte kunna andas ordentligt, men det känns liksom som en panik i hela kroppen. Har lyckats sluta många gånger, men så kommer en förkylning och så sitter man där ett halvår senare 🤷
Ska försöka påbörja den nedtrappningen jag brukar köra med att bara tillåta mig använda på nätterna.
Jag köper bara de som är typ saltvattenlösningar numera, jag vill aldrig gå igenom det där igen. Att få total nästäppa mitt i stan, massor med folk, typ trettio grader varmt och ingen nässpray, det var fruktansvärt - och jag var ju inte ens förkyld!
Jobba på det och lycka till. <3

Snott runt som en gnu, jag har haft hela veckan på mig ändå stressar jag på lördag kväll. Klippningen blev snygg den här gången, men vi får se hur det blir när jag duschar imorgon och måste tvätta håret och föna.

Klockan på halv sex :up:
Du kan ju vinka när du passera min håla

Myser med Marodören i soffan. Försöker komma på vad vi ska hitta på idag. Ska bli okej väder om jag inte miss fel.

Vi behöver regn NU:

Nederbörden i södra Sverige under årets första fyra månader har varit långt under det normala för årstiden – i Lund blev april den torraste månaden på över 150 år, enligt SMHI:s statistik.
– Tittar man på våren så har det varit torrt i hela södra Sverige upp till Dalälven och vidare upp längs Norrlandskusten. I Götaland och Svealand har nederbörden varit mindre än hälften av vad som förväntas, säger Sverker Hellström, klimatolog på SMHI.

https://www.dn.se/sverige/orovackande-torrt-ett-daligt-utgangslage-infor-sommaren/

Vi behöver regn NU:

Nederbörden i södra Sverige under årets första fyra månader har varit långt under det normala för årstiden – i Lund blev april den torraste månaden på över 150 år, enligt SMHI:s statistik.
– Tittar man på våren så har det varit torrt i hela södra Sverige upp till Dalälven och vidare upp längs Norrlandskusten. I Götaland och Svealand har nederbörden varit mindre än hälften av vad som förväntas, säger Sverker Hellström, klimatolog på SMHI.

https://www.dn.se/sverige/orovackande-torrt-ett-daligt-utgangslage-infor-sommaren/
Det ser ut på prognosen att det ska regna här flera dagar i slutet av nästa vecka. Man kan ju hoppas

Sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Lite pyssel med akvarier blir det, och hundarna behöver såklart ut men vilken promenadväg vi ska ta är oklart än så länge. Får se om jag och sambon orkar göra något sedan nu när vi äntligen är lediga samtidigt. Bostadsvisningar idag en bit bort, men vi har inte hört av oss till mäklare så det kanske är för sent nu?

Då var det bestämt: det blir visning av bostäder idag :nailbiting: och våra grannar har lekt dundrande elefanter sen klockan 8 nu på morgonen, så eh, jag längtar bort. Utifrån annonserna på nätet ser den ena bostaden fantastisk ut, även om tapeterna är hemska. Den andra är väldigt lik men mindre, därmed billigare och vore väl egentligen ett klokare val. Men vi får se. Det är ingen stor prisskillnad egentligen så den något större kan nog bli aktuellt. Om två timmar åker vi hemifrån. Dags att motionera hundar och äta lunch :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 178
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
632
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 005
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka