Vad gör vi? Del CCXIII

Lite bitter på en bekant som varit snäll mot mig. Nu vill hon att jag ska hjälpa henne på liknande sätt som hon hjälpt mig. Absolut inga problem med det såklart. Men, hon skriver det i en sån anklagande ton, ungefär som "Nu j*vlar måste du göra samma för mig, det är faktiskt inte mer än rätt bara så att du vet!!!". Inte precis så hon skrev, men tonen och sättet hon skrev på gav precis den känslan. Alltså. Hon hade bara kunnat skriva ett vanligt, enkelt, trevligt meddelande? Kommer hjälpa henne nu, men vissa personer har jag faktiskt inte plats för i mitt liv...

Fy så elakt. Men ja, det är ju bara att hjälpa henne och sedan låta henne försvinna ur din tillvaro. Livet är för kort för att lägga tid på sådana där.

Hjälper jag någon gör jag det för att jag vill det. Jag kräver inte hjälp som motprestation.

Fy så elakt. Men ja, det är ju bara att hjälpa henne och sedan låta henne försvinna ur din tillvaro. Livet är för kort för att lägga tid på sådana där.

Hjälper jag någon gör jag det för att jag vill det. Jag kräver inte hjälp som motprestation.
Samma här. Sedan är det klart att jag tröttnar om det är så att jag hjälper, hjälper och hjälper utan att personen hjälper när den kan. Men då frågar jag ju i så fall på ett normalt, vänligt sätt om det går att få hjälp. Jag inleder inte med att från ingenstans ta kontakt och ha en väldigt krävande ton.

Samma här. Sedan är det klart att jag tröttnar om det är så att jag hjälper, hjälper och hjälper utan att personen hjälper när den kan. Men då frågar jag ju i så fall på ett normalt, vänligt sätt om det går att få hjälp. Jag inleder inte med att från ingenstans ta kontakt och ha en väldigt krävande ton.

Precis. Sedan är det ju så att vissa en hjälper är i en situation att de inte kan hjälpa tillbaka sas (sjukdom odyl). Som sagt, hjälp är något jag ger för att jag vill det, inte med någon baktanke.

Hur vet du att dina vänner inte är med i gruppen då? Med eget eller fejkat konto? Jag hade aldrig vågat skriva något på Facebook som inte hade varit okej att läsas av ”alla ” 🙈
Det hade varit lungt. Men inget jag hade velat ha "offentligt" bara. Det var inte superkänsligt egentligen

På väg mot Örebro igen
Lämna tillbaka utrustning och få besked hoppas jag
Avskyr när jag får tid mitt på dagen för då måste jag vara ledig helt från jobbet

Strålande sol och klarblå himmel, vinden har mojnat något så det är faktiskt rätt varmt.
Nyss inkommen från promenad, skönt att hinna det innan jobbet så håller sig hjärnan snällare under dagen. 🙂

Ska ta en dusch och sen åka, måste hinna in och posta paket också.

Idag ska jag tömma det sista i gamla lägenheten och börja städa den. Det lär ta ett antal dagar med min begränsade ork.

Tänker passa på att tvätta när jag är där också för här har jag ingen egen tvättmaskin.

Åt frukost på balkongen, för första gången i år :love:
Nu kurerat mig med ögondroppar och nässpray, hjälp vad pollenet sätter sig på ögonen just nu.

Ser fram emot kaffe, och lunch (och all tid jag kan komma undan med) på balkongen idag. Resten av veckan ska bli regn, så får passa på.

I eftermiddag ska jag köra till Enköping och hälsa på "min" ridskolehäst som flyttat dit, och rida lektion.
Känns fortfarande helt galet att jag får köra själv :rofl: Men ska bli så kul!

Sitter och funderar på om jag ska köpa en rostfärgad soffgrupp eller om jag riskerar att tröttna på färgen snabbare än om jag köper något lite tråkigare, neutralt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 185
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
636
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 019
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka