Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och gör ingenting och funderar på att gå en runda med hundarna i stället. Är mest slut nuförtiden. Veckans två första dagar tog musten ur mig och inget är kvar för resten av veckan. Har jobbat mina timmar för i dag, men det är på håret jag orkar. Har inte jobbat i nya journalsystemet ännu då min nya dator står på min arbetsplats och jag vet inte om jag kommer in i den. Det ska fungera enligt IT, de lämnade den installerad och klar i tisdags när jag slutat. Men orken tog liksom slut och jag har inte orkat ta tag i det efter det. All energi, all kraft, alla känslor, all glädje för att göra det är nu som bortblåst. Så nu nöjer jag mig veckan ut med att slutföra det vi har i gamla journalsystemet. Jag är trött och har huvudvärk som inte går över och allt känns mos, känns så dumt att börja med något nytt just nu när huvudet inte är med, känns inte som att jag kan tänka längre tankar ens.

Jag saknar min hjärna, är det någon som ser den kan ni väl hojta? :idea:

Väntar på telefontiden till läkare för att diskutera om remissen till dietist. Vet inte ens om jag orkar bry mig om det längre, de är så motsträviga så det lär inte falla väl ut ändå. Tror reaktionen hos dem hade varit annorlunda om jag haft normalt BMI.

Jag är sur och tvär rent allmänt känner jag.

Idag har jag äntligen mått så pass bra att jag orkat vara i silversmedjan igen. Idag blev det en ring till mamma.

20250918_152538.webp

Är så dunderslut idag. Vi har bygghjälp här som hjälper sambo fixa grejer i stallet/foderhuset. ❤️
Har iaf bakat en satans god kaka åt dem som alla tog mer av. Nu ska jag soffa mig med bästa små sjuksystrarna. De stalkar mig överallt när jag mår dåligt. 😍❤️
IMG_9359.webp

Kollegan har ramlat med cykeln igen och väntar på att få röntga. Den människan ska fan inte cykla mer :angel: Ramlar alldeles för ofta. Inte pga dålig balans eller så utan helt sjuka saker (i dag var det glashal olja).
Blir hen sjuk blir vi decimerade i styrka på min enhet och jag kommer få jobba för 3,5 personer typ.

Väldigt skönt att ha börjat jobba 80%, även om det bara är en månad. Idag behövde jag läsa en mycket krånglig tidskrävande sak som stressade upp mig lite, och det var skönt att kunna avsluta dagen lagom till att jag var färdig med den.

Nu har jag lagat soppa och ska pyssla lite här hemma innan det är dags att åka till ridskolan :)

Satt i en stol efter att ha pratat med skolfolk då hundarna och min mor kom in. Då kom den lilla bruna hunden inspringades, skrek på mig, rusade runt lätt förtvivlat för att hitta ett sätt att komma till mig innan hon hittade en stol att använda för att hoppa upp i mitt knä. Nu ligger hon här och verkar mycket nöjd. Oklart varför det var så upprörande? :confused:

Ont i huvudet och snuvig idag så nog fick jag en dos baciller igår som jag trodde. Hoppas bara att det inte blir värre. Har ingen aptit men ska försöka få i mig något till kvällsmat om en stund, annars blir det garanterat bakslag med magkatarren som är på bättringsvägen.

Min nacke ballade ur inatt. Har mördarhuvudvärk ihop med att de sprängt häromkring hela jäkla dagen. Sambo får fixa sen ikväll.
Nu bygger de megaport till foderladan. Tyvärr är väggen skevare än skev. De har försökt rikta upp allt så gott det går för dragskenan porten ska hänga i.
Kan bli spännande att bli utelåst därifrån annars. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn