Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släppt ut hästarna och följde med ner på betet för att flytta stolp. Min knashäst larmade för fara i nivå DEFCON 1. Vi skulle alla dödens dö iom fasan i hagen. Minst!
Han vankade fram och åter och glodde på avstånd.
Här är det ohemult läskiga och farliga.. Lite brännässlor och tistlar. 🙄😂
Han skulle väl iaf inte bli ett lätt byte om han var vildhäst. Iofs kanske han skulle svälta ihjäl om han är så rädd för växter. 🤷‍♀️😅
Visa bifogad fil 174286

Det finns inte nagot mer "bombsakert" an en mustang som kommer fran att vara vild. Inget skrammer dem, de "fryser", tittar, och ignorerar.

Du kan inte ana sa avundsjuk jag ar ... :cautious:

Jag har bott ovanpå en godisaffär. Där kan man snacka om nära! :D

Det skulle jag aldrig klara :d

Åh gud... Nu rörde sig spindeln tydligen åt andra hållet. Unghunden fick syn på något som hon började jaga, det måste vara spindeln. Bara det att den nog rört sig iväg till mina flyttkartonger och min klädhög... JAG VILL INTE HA EN SPINDEL BLAND MINA KLÄDER! :arghh: :arghh: :arghh:
(och nä, hundskrället har inte lyckats få tag på spindeln än)
----

Update: Duktig jakthund. Hon gjorde en attack mot något, sedan började hon tugga och smaska på något så hon fångade den nog. Jag vågade inte titta på henne, men hon verkar nöjd. Hon la sig i bädden och smaskade vidare på något. Nu har hon nästan somnat.

A andra sidan gjorde Princess Diva, min sista rottis, precis sa. Hon tuggade och slaskade och Jag var saker pa att hon tagit en fluga eller allman insekt ... men oftast var det bara en hartuss :bag:

Hämtade hästarna nere på betet och såg att min knasboll drabbats av ”skogenäterhästar-sjukan” och var lite skraj att gå genom den på inhägnade grusvägen upp till vinterhagen. Räckte inte med vanliga visslingen för att komma när jag stod i skogen. Tog kompisen som var närmst i grimma och gick. Då kom fegisen springandes. Mammaaaa! Skickade honom före och han passagerade luftigt och fint i uppförsbacken på några hundra meter. Så roligt hur han kan flytta tyngdpunkten så han nästan svävar. Efter kom jag och kompisen släpandes och klampandes. Skönt att någon fick till lite motion idag ändå. 😅

Han är en sådan drama queen! :rofl:

Har för första gången sen jag flyttade till stugan sovit en hel natt. Det känns bra :) Nu dags att göra sig i ordning för jobbet, men inte äta allt för mycket frukost. Chefen tänkte visst bjuda på fredagsfrukost eftersom vi alla är på plats idag! Något sådant hade aldrig hänt på mitt tidigare jobb, så jag är jättepepp, framförallt eftersom kollegorna är så trevliga att umgås med :D

Äter frukost. Typ fjärde eller femte dagen med huvudvärk från helvetet. Härligt! Känns ju deppigt att bara gå och räkna ned tiden till nästa värktablett :crazy:. Men barn och hund ska skötas. Sambon kommer hem på tisdag så har det inte gått över då kanske jag iaf kan lägga mig och försöka vila bort det.
20250919_072749.webp

Igår Sundbyberg.
Idag Borås.
Man lever ett så glamoröst liv som statsanställd där jag får resa och träffa spännande människor.
Tåget igår var exakt 55 minuter sent. Det gjorde att a) Jag fick vänta i 55 minuter på nästa buss hem. b) Inte får förseningsersättning från SJ. Den startar vid 60 minuters försening.

I bilen imorse fick jag en stark lust att lyssna på en specifik låt, kom inte ihåg vad den hette bara. Lyssnade igenom ett helt album men hittade den bland artistens topplåtar. Så nu är jag på sjung- och fuldanshumör men får hålla igen för att jag är på jobbet :rofl:

Det finns inte nagot mer "bombsakert" an en mustang som kommer fran att vara vild. Inget skrammer dem, de "fryser", tittar, och ignorerar.

Du kan inte ana sa avundsjuk jag ar ... :cautious:

Det skulle jag aldrig klara :d

A andra sidan gjorde Princess Diva, min sista rottis, precis sa. Hon tuggade och slaskade och Jag var saker pa att hon tagit en fluga eller allman insekt ... men oftast var det bara en hartuss :bag:
Jag var nyskild, bodde i en mikroskopisk enrummare, vägrade sälja min häst och var utfattig. Det fanns oftast inte pengar till godis. Jag hade inte ens råd med vettig mat alltid.
Idag hade det varit en katastrof att ha en godisaffär så nära :D

Jag har jobbat. Känner mig lite piggare än tidigare dagar nu. Tänker inte säga Hej innan jag hoppat över ån så att säga, så jag nöjer mig med det lilla. Laddade ner lite användarrutiner om Cosmic som jag ska läsa i helgen tänkte jag, så jag känner mig lite förberedd inför tisdag när jag ska träffa min nya dator på kontoret och förhoppningsvis bekanta mig med eländet. Har sedan i tisdags utvecklat någon slags panikrädsla inför det, de andras hysteriska panik över allt de här dagarna tog ut sin rätt på mig och jag har varit helt färdig alltså. Jag tror det är fredag i dag äntligen i alla fall! :D

Mina hundar ska gå i skogen tänkte jag och jag ska se vad jag ska äta.
Pratade med läkare i går och får remiss till dietist och hoppas den går igenom och att jag får tid snart, fick även utskriven illamåendetabletter som inte kostar 400 kr för endast 10 så jag slipper ta av de jag får för migrän utan faktiskt kan äta utan att må illa hoppas jag.

Känns bra att vara piggare en fredag när det är sol och allt!

Drömmer just nu om att jobba på ett sånt där ställe som har 4 vaktmästare, 4 registratorer, och tja... allmänt fler än en person på en post eller en person på flera poster.
Det har gått i ett att jonglera vaktmästeri, registrator, servicedesk, IT-support, post, budfirmor, byggarbeten, containrar, administration, hängande av tavlor, ihopskruvande av möbler, arkiv, med mera.

Nu är hissen trasig också. Jag gav upp när jag kände att det började bli farligt svårt att balansera blytunga skärmar i metall nerför trappan. Har ingen lust att göra illa mig eller tappa dem ner till andra våningen.
Sopslut.

Det verkar dock som att min braiga, inte längre nya chef jobbar febrilt för att hitta någon som kan underlätta för mig redan till på måndag. :up: Förra chefen hade sagt "det löser du" och sedan hade jag fått jobba ihjäl mig i två månader. Men ändå löst det. I bland önskar jag att jag var en person som inte löste precis varenda grej, kanske ska börja spela dum och svag ibland 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund