Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp! Mess från chefen som meddelar att jag är porter idag igen, för andra söndagen i rad kan vår nya kille inte komma. Jag tror han varit med oss just över en månad nu och det har redan varit fyra eller fem tillfällen då han ringt och antingen sjukanmält sig eller haft andra förhinder. BAH! :mad: Dåligt!
Jag har ingenting emot att vara porter på hans lediga dagar, men dels hade de verkligen behövt mig på rum idag och så innebär det att jag måste vänta på att alla andra ska bli färdiga och jag haaaatar det! De är ju så långsamma! 😂

Jag har lovat sonen att laga mat idag
Jag äter ju på jobbet de andra dagarna så jag lagar sällan mat på helgerna
Men idag så får jag göra det
Han lagar sin egen mat oftast, men som sagt
Lillskitan vägrar ha täcke trots nyklippt
Hon är hopplös
Men men snart kommer snön så

Tittar ut på ösregnet och förvånas över hur isolerad den här lilla stugan är. I lägenheten hörde man direkt om det regnade, här är det tyst även vid ösregn. Välisolerat.

Och så stör det mig att det regnar hela min lediga helg, men ska vara strålande sol nästa helg när jag jobbar :rolleyes:

Längtar efter mitt gosgos. Syster kommer hem med henne snart. Stackars syster väcktes klockan fem av att någon stod och sjöng arior och musiklalåtar nästan nedanför hennes fönster. Vem gör det klockan fem på morgonen en söndagsmorgon :rofl: Särskilt som det är flerfamiljshus runt om.

Påminner ännu en gång om att den här tråden är till för kortare uppdateringar om vad vi gör just nu, längre diskussioner om specifika ämnen (t.ex kost och hälsa som det pratats väldigt mycket om här på senaste) bör tas i egna/andra trådar.

/Mod

Kalas avklarat, helgens långväga besök har åkt hem, jag har bytt skärmskydd på min telefon, fått hjälp att skruva loss vid avloppen så att jag kunnat rensa (mina händer funkar inte till sånt), gått tummen ur och städat bort isen i kylskåpet och fått hjälp att öppna upp min helix-piercing igen. 😁

Mycket nöjd. Nu dricker jag en nocco och funderar på om vi behöver handla inför veckan eller om vi har allt vi behöver hemma.

Jahapp! Mess från chefen som meddelar att jag är porter idag igen, för andra söndagen i rad kan vår nya kille inte komma. Jag tror han varit med oss just över en månad nu och det har redan varit fyra eller fem tillfällen då han ringt och antingen sjukanmält sig eller haft andra förhinder. BAH! :mad: Dåligt!
Jag har ingenting emot att vara porter på hans lediga dagar, men dels hade de verkligen behövt mig på rum idag och så innebär det att jag måste vänta på att alla andra ska bli färdiga och jag haaaatar det! De är ju så långsamma! 😂

Låter som den nye kille har söndagssjuka, dvs bakis :grin:

Lagt mig på soffan med en bok och är tacksam för regnskuren som började nyss. Behöver ut och fixa några ärenden jag inte hunnit med i veckan men är sååå trött, och nu kan jag med "gott samvete" skjuta upp det nån timme tills det väntas bli bättre väder...

Seg dag! Hade tänkt vi skulle gå ut och göra något tillsammans, jag och barnet, men himlen bestämde sig för att öppna sig istället :grin:

Nu ska jag fixa lite mat och sen ska vi åka till mormor och morfar.

(Klart vi kan gå ut ändå men… nja…)

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser