Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen började sjukt dåligt med möte på sonens skola som orsakade rejält med hjärnkaos. Pratade med mamma, som ringde och hon var lika smidig och sympatisk som vanligt så jag brann av rejält på henne. Satt och grinade i bilen som en mupp tills en kompis ringde och pratade lääääänge och fick mig tillbaka på fötter igen.
Köpte en liten picadelisallad till lunch och lyckades samla mig tillräckligt för att besöka gymmet för första gången. Spenderade en timme där och tog sedan en längre promenad innan jag hämtade sonen efter skolan.

Väl hemma somnade jag en stund på soffan av ren utmattning. Fy fan alltså, vissa dagar känns verkligen som en mental käftsmäll… 😩

En sån där vanlig onsdag.
Som en person sa att jag skulle lära mig att vara tacksam över.
Jag har övat ända sen dess, påminner mig.
En onsdag med goda relationer, sol och shorts.
6 km i löparskorna för att kropp och hjärna går med på det.
Lite meddelande fram och tillbaka med mamma.
Det var ett bra tips det där, att vara tacksam över en vanlig onsdag.
IMG_6853.webp

Det blev plantor över från mitt plant-BB i våras. Jag fick ett par pumpaplantor jag ine visste nåt om.
Nu visar det sig att Flat White Boer är en rikgivande sort... De har vuxit i knähögt gräs eftersom jag varit enbent och inte kunnat sköta om landet. och gräsmattan bredvid.
Hittat ÅTTA vita platta klot.

Frågan - vad ska jag göra med dem?

Dammsugit! Det var verkligen dags. Nu är jag så hungrig att jag vill gråta utan någon bra plan för det och måste tvätta håret men iaf... något:D

Det är bara att mata upp dem även om de är rejält sura. Så länge det inte möglet är det ingen fara. Min har stått 1 månad nu den luktar lite aceton.
Aha! Jag har ju i ärlighetens namn väldigt svårt att bedöma när surdegen är för sur, men det kanske inte gör något då! Mögel ser jag ju själv iallafall hehe.

Aha! Jag har ju i ärlighetens namn väldigt svårt att bedöma när surdegen är för sur, men det kanske inte gör något då! Mögel ser jag ju själv iallafall hehe.
Vätskan och mjölet kan dela sig också men då blandar man bara ihop det igen. Så länge inget möglat så är det ingen fara. Luktar det aceton , har det fått vila ett tag man kan behöva mata upp den några gånger så är det fit for fight igen.

Vätskan och mjölet kan dela sig också men då blandar man bara ihop det igen. Så länge inget möglat så är det ingen fara. Luktar det aceton , har det fått vila ett tag man kan behöva mata upp den några gånger så är det fit for fight igen.
Superbra att veta, jag har ju trott den varit död när den delat sig…

21084 steg idag, och jag ska gå hem också. När som helst ska jag ta mig upp ur fåtöljen och gå. När som helst.
Bara 13000 idag igår 15.000 och måndags 16.000.

Chefen sa för ett tag sedan att tre steg i onödan så skulle en bomb explodera på benet. Jo men vad gör 3 steg i onödan när man går 10.000 / arbetsdag.

I november förra året bokade jag och mamma biljetter till musikalen Miss Saigon på operan i stan, och nu är det snart bara tre veckor kvar till vi ska se den. Ser verkligen fram emot det och det är mycket det som håller humöret över ytan just nu.
Kommer bli första musikalen jag går på, varit en hel del på opera och dans, men aldrig musikal. Så det ska bli spännande!

I november förra året bokade jag och mamma biljetter till musikalen Miss Saigon på operan i stan, och nu är det snart bara tre veckor kvar till vi ska se den. Ser verkligen fram emot det och det är mycket det som håller humöret över ytan just nu.
Kommer bli första musikalen jag går på, varit en hel del på opera och dans, men aldrig musikal. Så det ska bli spännande!

ÄLSKAR musikaler! Hoppas du gillar den❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn