Soppa med massa rotfrukter och lyxfalukorv på spisen
. Tänker elda i min kamin om en stund. Underbart klart och vackert höstväder idag
!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.

Just hagmockning slipper jag ju numer, men då får jag klippa gräset där iställetDet här borde jag ha skrivit/gjort.
Det har jag inte
Men jag har mockat hage![]()
Aha! Jag har ju i ärlighetens namn väldigt svårt att bedöma när surdegen är för sur, men det kanske inte gör något då! Mögel ser jag ju själv iallafall hehe.Det är bara att mata upp dem även om de är rejält sura. Så länge det inte möglet är det ingen fara. Min har stått 1 månad nu den luktar lite aceton.
Vätskan och mjölet kan dela sig också men då blandar man bara ihop det igen. Så länge inget möglat så är det ingen fara. Luktar det aceton , har det fått vila ett tag man kan behöva mata upp den några gånger så är det fit for fight igen.Aha! Jag har ju i ärlighetens namn väldigt svårt att bedöma när surdegen är för sur, men det kanske inte gör något då! Mögel ser jag ju själv iallafall hehe.
Superbra att veta, jag har ju trott den varit död när den delat sig…Vätskan och mjölet kan dela sig också men då blandar man bara ihop det igen. Så länge inget möglat så är det ingen fara. Luktar det aceton , har det fått vila ett tag man kan behöva mata upp den några gånger så är det fit for fight igen.
Bara 13000 idag igår 15.000 och måndags 16.000.21084 steg idag, och jag ska gå hem också. När som helst ska jag ta mig upp ur fåtöljen och gå. När som helst.
Finns flera surdegs grupper på ansiktsboken.Superbra att veta, jag har ju trott den varit död när den delat sig…
Dille Gård?För nära hem![]()
I november förra året bokade jag och mamma biljetter till musikalen Miss Saigon på operan i stan, och nu är det snart bara tre veckor kvar till vi ska se den. Ser verkligen fram emot det och det är mycket det som håller humöret över ytan just nu.
Kommer bli första musikalen jag går på, varit en hel del på opera och dans, men aldrig musikal. Så det ska bli spännande!