Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte heller labrador. Det är tur att alla mina kläder ändå är svarta så syns inte hårstråna lika mycket. :angel: Städpedanter göre sig icke besvär, brukar jag säga till de som är nyfikna på rasen. :D
När jag ska till jobbet tar jag på mig kläder inför det precis innan jag går ut genom dörren, och när jag kommer hem åker de av när jag kommer in nästan, byter således om mellan "hemmakläder" och "bortakläder" och ändå slinker päls med men sånt är livet :D

Jag har diskuterat livets vara eller icke vara med två mycket ilskna snören :D

Är/var ute på promenad med hunden och på en grusväg låg det två ganska stora huggormar (tror jag, snokar har väl inte ränder?). Precis i hjulspåret och även om vägen knappast kan anses högtrafikerad så kör det ändå bilar på den med jämna mellanrum. Alltså en olämplig plats för ett sådant snöre att vistas på. Sparkade försiktigt lite grus på den första, krävdes en del övertalning och den väste högt och ljudligt men flyttade sig faktiskt. Den andra var inte lika enkel, men efter att ha beväpnat mig med en gråbo så gick den med på att avlägsna sig. Inte utan att göra utfall mot växten dock. Men, snörena blev bara sura, inte omgjorda till band :up:
Nu ska jag och hunden ta oss hemåt. Cirka två timmars promenad hittils :)
Men! Så tjock och fin också! <3

När jag ska till jobbet tar jag på mig kläder inför det precis innan jag går ut genom dörren, och när jag kommer hem åker de av när jag kommer in nästan, byter således om mellan "hemmakläder" och "bortakläder" och ändå slinker päls med men sånt är livet :D
Skönt med arbetskläder då slipper man bry sig. Ingen märker heller att man rockar sockorna varje dag tack vare arbetsskor. Haha

Jag har aldrig lagat det själv pga omständigt, men älskar det när andra lagar det till mig. 😊
Prova någon gång vettja! :) Det är inte väldigt krångligt eller svårt per se, det tar mest tid. Det borde finnas lite sådär halvfärdiga paket att köpa i olika smaker (finns här i alla fall) till att börja med?

Prova någon gång vettja! :) Det är inte väldigt krångligt eller svårt per se, det tar mest tid. Det borde finnas lite sådär halvfärdiga paket att köpa i olika smaker (finns här i alla fall) till att börja med?
Jag ver ju hur man gör och har sett det göras måååånga gånger, men mitt tålamod klarar inte allt rörande. 😅
Men gillar att laga mat i övrigt. 😊

Har nattat barn, matat djur och placerat mig i soffan med ett glas vin.
Tänkte göra flashcards med lite begrepp som jag behöver lära mig i engelskakursen. Nu ska jag bara komma på hur jag ska lägga upp det hela också

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok