Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen på väg hem från arbetsintervju som gick så bra som den kunde gå! Det var svårt, många kluriga frågor, men jag tycker nog ändå att jag löste det rätt bra och det var bara en gång som det låste sig totalt i huvudet (vilket var när de ställde en följdfråga som jag tyckte att jag redan svarat på, alldeles nyss, och inte kunde komma på hur jag skulle besvara utan att bara upprepa mig). Vi hade väldigt trevligt och jag kände verkligen att jag kunde vara mig själv :) Funderar på att köpa nån god takeaway att ta med hem för att fira, maken är på middag med jobbet och mina föräldrars flyg landar inte förrän vid 21 så jag är ensam hemma ett par timmar framöver. Mår lite illa och har huvudvärk just nu, men det beror nog mest på anspänningen (och att jag ätit kasst pga densamma).

Vi ska börja gå på gymnasiemässan redan i år för att hinna förstå och få koll, det är svårt som sagt. När jag gick gymnasiet fanns det 6 skolor i stan liksom 😅
Det är nog jättebra att börja ett år tidigare, vi har öppet hus på jobbet och det brukar komma elever som går redan i sjuan. Men vi har också en spetsutbildning som är Sverige unik så det är många som vill kika i god tid.
Jag fick info att gymnasieval bestämmer de själva, jag som förälder har inget att säga till om. Vilket i vårt fall var tur då pappan är en krångelmaskin.
Sen har de rätt till inackorderingstillägg om det är ett val som inte finns på orten (ca 2000kr/mån). Barnet är skrivet hos mig men går i skola på annan ort.
Tråkig inställning, självklart tycker jag att barnen ska välja själva men att stötta och ställa relevanta frågor är jätteviktigt.

Morgonen.
Kvällen.
Vackert.
Jobba.
Jogga.
Andas in.
Andas ut.
IMG_6870.webp

Det är nog jättebra att börja ett år tidigare, vi har öppet hus på jobbet och det brukar komma elever som går redan i sjuan. Men vi har också en spetsutbildning som är Sverige unik så det är många som vill kika i god tid.

Tråkig inställning, självklart tycker jag att barnen ska välja själva men att stötta och ställa relevanta frågor är jätteviktigt.

Alltså, jag blev jätteglad eftersom det innebar att pappan inte kunde sätta käppar i hjulet för barnets önskan denna gång. Jag och barnet är helt överens om vad som skulle bli bra.

Skrattar lite åt... folk.
Jag har annonserat i några fb-grupper att jag och sambon söker boende. Åtminstone en 3a på 60kvm. Skriver tydligt att något mindre kan fungera om det är så bra planlösning att man ändå kan ha som ett separat arbetsrum. Skriver även att mina tre hundar behöver kunna bo där också osv. Min tanke är då att jag inte helt avskriver en lägenhet på ca 55kvm, om den har väldigt bra planlösning.

Idag skrev en spännande person och frågade om jag var intresserad av hans 2a. Inget mer än så. Hur stor var den? Vad skulle den kosta? Ingenting. Så jag frågade. Visade sig vara en lägenhet på 40(!) kvm.

Hur han tänkte sig att jag + sambo som jobbar hemma + 3 hundar ska få plats på 40kvm förstår jag inte riktigt. Nog för att det finns compact living osv men alltså... Ja.

Och när jag då skrev att det tyvärr blir för litet, då tog det inte lång tid innan han skrev: "Du vill inte komma och titta och bilda en uppfattning ändå?" :rofl: :banghead:

VAD skulle det tjäna till? Det skulle bara vara slöseri med tid för alla inblandade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund