Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrade vad fasen det var som lyste i trädgården. Tydligen sambon som med pannlampa kröp runt och plockade björnbär iom akut craving. 😂
IMG_9915.webp

Ryobi. For förbi Granngården i grannstaden på väg hem från sjukhuset.
Hittade en som var nedsatt till 1399. Den blåser som bara den. Har gott om batterier så det är bara att byta när den veknar. Tog eklöven utan bekymmer :up: Tog barren på infartsvägen också!
Köp bara in en gräsklippare av det märket. Så usel.

Haft en betydligt bättre dag på jobbet idag än igår, nior alltså! 😍👌🏻😭

Simmade efter jobbet och hämtade sonen i skolan, vi drog och handlade och sedan hem för att baka kanelbullar eftersom jag lovat det. Nu har vi ett berg av sagda bullar och majoritet av dem kommer jag ge bort imorgon när vi ska iväg och fira mamma som fyllt år. Då delas de ut till blandat folk där. Skönt! Kul att baka men äter ytterst sällan, så en påse eller två i frysen kommer räcka länge. 😁

Nu ska jag pallra mig ut i mörkret för en kvällspromenad, har längtat i flera timmar. Sen ska jag kliva i mina nya flanellpyjamasbyxor och mysa upp mig i soffan med en kopp te.
Längtar efter det också. Fredag kväll är ändå bästa stunden på veckan! 😍🙌🏻

Äsch! Jag glömde ta med några sockerpaket hem från jobbet idag!
De kommer ju och ska lägga golv imorgon och jag tänkte att det kunde vara trevligt att ha hemma saker så att jag kan bjuda på kaffe om de vill ha.
Mjölk har jag hemma som av en händelse bara, den lokala mjölkmannen lämnade en flaska utanför min dörr i gryningen för två dagr sedan så jag tog in den och ingen har hört av sig. :D Socker har jag dock inte.

Äsch! Jag glömde ta med några sockerpaket hem från jobbet idag!
De kommer ju och ska lägga golv imorgon och jag tänkte att det kunde vara trevligt att ha hemma saker så att jag kan bjuda på kaffe om de vill ha.
Mjölk har jag hemma som av en händelse bara, den lokala mjölkmannen lämnade en flaska utanför min dörr i gryningen för två dagr sedan så jag tog in den och ingen har hört av sig. :D Socker har jag dock inte.
Lever du på 1800-talet? :D

Läste just ett citat av Kim Larsen "Regeringen är till för de svaga och för folket, de rika klarar sig alltid", tyckte det var intressant. Jag såg just ett av hans sista uppträdande, på Youtube, han dog en månad senare bara.

Lever du på 1800-talet? :D
Tänker du på mjölkleveransen? :) Jag tycker det är jättemysigt att den tjänsten finns lokalt! Lokalproducerad mjölk, andra mejeriprodukter och ibland typ ägg också. Levereras i små (halvliter tror jag) glasflaskor på valda dagar, och flaskorna återanvänds givetvis, de hämtas upp samma dag som mjölken lämnas.
Jag fick även en flaska apelsinjuice. :D:heart

Tänker du på mjölkleveransen? :) Jag tycker det är jättemysigt att den tjänsten finns lokalt! Lokalproducerad mjölk, andra mejeriprodukter och ibland typ ägg också. Levereras i små (halvliter tror jag) glasflaskor på valda dagar, och flaskorna återanvänds givetvis, de hämtas upp samma dag som mjölken lämnas.
Jag fick även en flaska apelsinjuice. :D:heart
Ja :D
Men så mysigt! Och häftigt att det finns fortfarande!

Ja :D
Men så mysigt! Och häftigt att det finns fortfarande!
Eller hur! det är en "typisk brittisk" grej jag tycker är så charmig! :) Samma sak att man går till slaktaren, bagaren eller fiskhandlaren nere på byn för de specifika produkterna. (om man vill ha något särskilt och speciellt sådär, och vara säker på ursprunget.) <3 Just vår slaktare är vida känd för sina produkter, de marinerar även kött, gör egna burgare, korvar och färdiglagade rätter.

Tittade IT chapter one i går och IT chapter two i dag. Inser att jag inte alls är road skräckisar numera. Har sett det tidigare, men kom inte ihåg så mycket och sista dagen för dem på Netflix var i dag så tänkte se dem, men jag har nog hoppat högt och hjärtat har rusat på mig många fler gånger än vad som är normalt känns det som. Är folk verkligen så lättskrämda som jag? Jag var inte det innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!