Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lite övermod köpte jag - eftersom att trädflytten var så billig - en batteridriven lövblås..

Hatar löven från alla lönnar och ekar på tomten. Att göra något åt det tar många dagar.
Lilla gröna lövblåsen flyttade ihop dem i högar på en kvart :jawdrop:

Hälften sitter kvar på träden men de dm-tjocka lagren under träden är väck. :love:
En ryobi? Har funderat på att köpa en Ryobi (har batterier) men tvekat. Kanske inte ska tveka längre?
Har också en massa eklöv som tar evigheter att kratta ihop. Min gamla mor kan ju inte göra det varenda år..
Och så tänker jag mig att den skulle kunna blåsa rent i växthuset med. Det blir massa blad från träden och vinrankan som bor därinne, och allt småbôs som blir när jag river ut gurk- och tomatplantor.

En ryobi? Har funderat på att köpa en Ryobi (har batterier) men tvekat. Kanske inte ska tveka längre?
Har också en massa eklöv som tar evigheter att kratta ihop. Min gamla mor kan ju inte göra det varenda år..
Och så tänker jag mig att den skulle kunna blåsa rent i växthuset med. Det blir massa blad från träden och vinrankan som bor därinne, och allt småbôs som blir när jag river ut gurk- och tomatplantor.
Jag har en lövblås/lövsug med sladd. Den är helt fantastisk, älskar den. Haft mycket asfalt, blåser rent alltihop på 10 minuter, samma sak med köksträdgården med grus, blåser rent den oerhört fort. Magisk!

Ryobi. For förbi Granngården i grannstaden på väg hem från sjukhuset.
Hittade en som var nedsatt till 1399. Den blåser som bara den. Har gott om batterier så det är bara att byta när den veknar. Tog eklöven utan bekymmer :up: Tog barren på infartsvägen också!

Jag jobbar med uthyrning av semesterbostäder (bor i Spanien) och jag känner så väl igen mig. Det finns verkligen ingenting som förvånar längre när det kommer till saker att gnälla på när man är på semester.
Eller hur! Man måste skratta, fast ibland tycker jag att de helt enkelt är sorgliga människor. Hur roligt har man när placeringen av en sopkorg drar ned semestervistelsen?
Sedan finns det också människor som gör absolut vad som helst för att få rabatt eller en gratis uppgradering, det märks att de satt det i system. :)

Hemma igen efter totalt ungefär 6-7 timmars körning. Fick ta min mors bil hem, utan några andra människor, så kunde iallafall ha hörlurar då som stänger undan lite av bruset. Jag vill dock helst inte vara kring varken en bil/motor eller en massa blinkande lampor på ett bra tag. Hur finns det så många människor?

Iallafall, nu har jag förberett kålgratäng som bara ska vara lite i ugnen. Och så ska vi förbereda ett rum till min mormor. Nycklarna till alla bilarna har jag i fickan och ska förvara på säker plats, utom räckhåll för förvirrade människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!