Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog för att det kan vara rätt jobbigt att resa, men du bor ju inte i en annan galax... :)
Nära på känns det som. Jag märker ju skillnaden när mina svenskar kommer på besök - det finns inte en chans att jag kan ladda ned en app för tåg eller bussresor i Sverige till exempel. Kommer jag ens någonstans då? Kontanter fungerar ju inte.
De nästan tjugo år jag varit borta känns som en livstid. 😅

Nära på känns det som. Jag märker ju skillnaden när mina svenskar kommer på besök - det finns inte en chans att jag kan ladda ned en app för tåg eller bussresor i Sverige till exempel. Kommer jag ens någonstans då? Kontanter fungerar ju inte.
De nästan tjugo år jag varit borta känns som en livstid. 😅
SJ tågbiljett brukar jag köpa via hemsidan och betala med kort. Får sedan biljetterna på mejlen. Nu var det förvisso nog ett par år sedan jag åkte tåg, men det borde vara samma fortfarande. Till bussar behöver du förmodligen laddar ner en app, ja.

• Gilla
Reactions: Sel
Nej men till syvende och sist handlar det väl mest om att jag inte VILL åka hem. Det känns läskigt på riktigt och krångligt och dyrt.
Åker jag är det för de andra, och det kan väl vara nog så värt om det bara går ihop... men så ska jag ju lämna resten av menageriet hemma också.

Jag tror det är mycket lättare att resa Ut från EU och hit än tvärtom.

SJ tågbiljett brukar jag köpa via hemsidan och betala med kort. Får sedan biljetterna på mejlen. Nu var det förvisso nog ett par år sedan jag åkte tåg, men det borde vara samma fortfarande. Till bussar behöver du förmodligen laddar ner en app, ja.
Fast det är ju lite samma där, jag har förmodligen inte tillgång till internet heller. Då står man där med en katt som tjuter och ingenstans att ta vägen.

Buke har verkligen inte sålt in Sverige till mig. 😅

Blev en sväng tillsammans med sambon till både Linköping och Norrköping på loppis men hitta ju inte det jag sökte men nåväl, härligt väder att svänga runt i bilen iaf 😊. Fick tag på nästan helt nya vinterdäck med dubb (självklart att ha för min del) till bilen, himla skönt att ha det klart 😊. Sov väl egentligen lite för lite inatt så slocknade till på soffan med tandpetare kvar i mun 🙃 efter lunchen, tydligen tröttare än jag trodde....Och irritationen när en linsjävel igen går sönder I ögat, morr!!! 😡. Lösnaglarna fick åka av igen då jag påbörjade städningen av pållans box inför installning 💪.

Älsklingen grillade ute i mörkret ikväll men det är bäst att passa på och himla gott blev det och så soffhäng till Idol samt nya Netflix-serien Halva Malmö består av killar som dumpat mig, lördagsmys 🥰.

Har nu landat i min stuga. Det känns konstigt att säga "min stuga", men jag hyr den faktiskt nu. Kontrakt skrivet och jag valde att betala den här månadens hyra i förskott trots att hyresvärden var helt ok med att vänta. Kändes bra att ha det avklarat direkt.

Utanför fönstren är det nästan helt svart nu. Hundarna har lagt sig för att sova. Jag har med deras bäddar hemifrån, mina sängkläder osv så de är avslappnade.

Det är en väldig skillnad på att sitta här i mörkret och tystnaden, jämfört med att vara hemma i stockholmslägenheten. Där har vi en gatlykta rakt utanför vardagsrumsfönstret, så det blir aldrig helt mörkt och sambon hörs ju, man hör lite ljud utifrån ibland osv. Här är det tyst. Och mörkt. Och lugnt.

Imorgon efter frukosten ska jag ta mig in till stan, promenera och utforska lite, handla lite och sedan ta mig hem till stugan igen. Jag börjar redan fundera på vad man gör av all ledig tid. Men ja, böcker. Inte heller kommer jag kunna påstå något om att inte ha hunnit laga mat. Imorgon ska jag försöka mig på att laga mat så att det räcker till åtminstone några matlådor. Inte för att jag har med mig några matlådor, men det får jag köpa...
Är det kortare mellanlandning i stugan eller mer långsiktigt du hyr?

Jag trodde nog jag ville bo i Sthlm som yngre och aldrig lämna. Sen bodde jag i skogen hos mina tränare ett år. Efter det insåg jag hur mkt mer jag trivs på landet. 10 år efter att ha flyttat så känns det som en mardröm att bo i en stad igen. Inte för mig!

Hoppas du trivs! Låter mysigt tycker jag! Och finns ju massor att göra även i bushen!

Vilket liv det var nere vid betet nu. Två hjortar/rådjur som skällde från varsitt håll och rävarna som kacklade. Hade glömt ladda min pannlampa som var jätteklen och såg inte hästarna någonstans i stora hagen. Kunde blivit en lång kvällstur om inte herr Professorn kom kutande i mörkret efter ett tag. ❤️
Han gav massa bra energi tidigare idag också. Bästa hjärtegull! 😍
IMG_9185.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok