Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade med nackspärr i morse och sambo kiropraktade mig. Jag har varit oväntat bra i bröstryggen ett tag nu och det släpper mkt enklare. Tror nog fasen att det är Bemer-madrassen. Det är sedan jag började med den som jag blivit bättre. Kanske får köpa en sån iaf.. Tycker jag sover djupare och längre också.

Är det kortare mellanlandning i stugan eller mer långsiktigt du hyr?

Jag trodde nog jag ville bo i Sthlm som yngre och aldrig lämna. Sen bodde jag i skogen hos mina tränare ett år. Efter det insåg jag hur mkt mer jag trivs på landet. 10 år efter att ha flyttat så känns det som en mardröm att bo i en stad igen. Inte för mig!

Hoppas du trivs! Låter mysigt tycker jag! Och finns ju massor att göra även i bushen!
Det är mest som en mellanlandning, men hur länge vi blir här vet jag inte. Det beror på när sambon och jag hittar något där vi båda får plats. Jag räknar med att det kan ta lite tid.

Fast det är ju lite samma där, jag har förmodligen inte tillgång till internet heller. Då står man där med en katt som tjuter och ingenstans att ta vägen.

Buke har verkligen inte sålt in Sverige till mig. 😅
Måste du köpa tågbiljetter på plats då? Jag tänkte nog att du skulle göra det i förväg. Men, ja, det är jättesmidigt att ha tillgång till internet. Men du är ju inte den enda turisten som anländer till Sverige, så nog sjutton går det att ta sig fram även om det blir krångligare. Möter inte familjen dig?

Så orimligt trött men antar att jag bara får bita ihop. Sov verkligen som en kratta i natt, jag som hade första vändan med Marodören och när det väl var byte var han helt hopplöst högljudd så jag inte kunde somna då heller. Så nu halvligger jag i soffan medans barnet faktiskt får se på film.

Måste du köpa tågbiljetter på plats då? Jag tänkte nog att du skulle göra det i förväg. Men, ja, det är jättesmidigt att ha tillgång till internet. Men du är ju inte den enda turisten som anländer till Sverige, så nog sjutton går det att ta sig fram även om det blir krångligare. Möter inte familjen dig?
Det beror lite på om det går att hitta ett direktflyg upp till norrland eller inte. Om inte måste jag antingen flyga eller tåga från Stockholm.
De möter mig förstås däruppe. :)
Meeeen, den som lever får se, som man säger. Jag är som sagt inte jättesugen på att åka.

Dricker te och har söndagsångest. Mina händer går sjukt ont och jag måste ha dubbelfattning på temuggen för att kunna lyfta den. Kul.
Har egentligen massor av vuxna saker jag behöver göra: städa, tvätta, lägga undan tvätt, klippa gräs.. men inget av det lockar ju när händerna gör så satans ont.

På min vc kan du få hjälp med enklare akuta saker på söndagar till fredag
Men då har de väl också en form av ...jag tappade ordet nu....närakut kallas det väl i vissa delar av landet, nu kom jag på det! jouröppen vc! Det finns ju på en del ställen och orter. En vanlig vc som har öppet mellan säg 17 och 20 kvällstid och på helger. Där tar de emot icke akut problem, för att man inte ska ränna till akuten med öroninflammation tex, men man kan ju inte boka tid där för årsbesök som på vanliga utan det är för akuta besök som på vanlig vc.

Det beror lite på om det går att hitta ett direktflyg upp till norrland eller inte. Om inte måste jag antingen flyga eller tåga från Stockholm.
De möter mig förstås däruppe. :)
Meeeen, den som lever får se, som man säger. Jag är som sagt inte jättesugen på att åka.
Hur långt upp i Norrland, ungefär? Från UK till Kiruna och Luleå kan det finnas flyg på vintern. Troligtvis Arvidsjaur också. Mest troligt charter men kanske går att köpa enbart flygstol.
Ev går det att flyga till Norge och sen tåg eller buss till norra Sverige men det blir väl krångligt med djur när det är flera gränser utanför EU.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok