Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt att konstnärerna presenterades så! Bra curator!Måste få göra lite smygreklam för Malmö konsthalls jubileumsutställning "Speaking volumes" som hade vernissage igår. Först och främst för att konsten är riktigt bra! Men också för att Malmö Konsthall valt att presentera konstnärerna och konsten som just konstnärer och konst. Det faktum att samtliga konstnärer har funktionsvariationer och arbetar inom LSS-liknande verksamheter nämns bara i en bisats. Heja Malmö konsthall!!![]()
Nedan: abstrakt målning av Mattias Johansson från Innuti.
Visa bifogad fil 174169
(För full transparens så erkänner jag stolt att Mattias också råkar vara min farbror)
Vad roligt att konstnärerna presenterades så! Bra curator!
Och fantastisk målning, hoppas din farbror är stolt.![]()
Ja, det argumentet fattar jag inte alls. Det finns ingen standardkostnad för läkemedel.Ja, det där med att folk säger "men frikortet har ju bara höjts med si och så i månaden...". Mm, men man ska punga ut med rätt mycket första gången ju.
Gillar!!Måste få göra lite smygreklam för Malmö konsthalls jubileumsutställning "Speaking volumes" som hade vernissage igår. Först och främst för att konsten är riktigt bra! Men också för att Malmö Konsthall valt att presentera konstnärerna och konsten som just konstnärer och konst. Det faktum att samtliga konstnärer har funktionsvariationer och arbetar inom LSS-liknande verksamheter nämns bara i en bisats. Heja Malmö konsthall!!![]()
Nedan: abstrakt målning av Mattias Johansson från Innuti.
Visa bifogad fil 174169
(För full transparens så erkänner jag stolt att Mattias också råkar vara min farbror)
Tänkte mer att om man har en liten inkomst så kan man ju inte lägga undan även den summan varje månad så att man har när man ska punga upp 3900 kr eller vad nya frikortet är för läkemedel. Det verkar vara svårt för de med högre inkomst att förstå. De bryr sig för övrigt inte att det höjt. En del av dem har det så bra förspänt för sig att jobbet betalar både sjukvård och mediciner. Andra har det så pass ekonomiskt att det fixar det utan att höja ett ögonbryn, de behöver inte gräva i fickorna precis. Och Ju högre inkomst man har desto friskare är man, därav märker många knappt ens av att det höjts, de använder ju inte ens det då de inte ens når upp till det.Ja, det argumentet fattar jag inte alls. Det finns ingen standardkostnad för läkemedel.
Innerligt tacksam att insulin och blodsockermätare är gratis
Usch - frustrerande!Tittar sorgset på mina ben som är som ett par smala skinnpåsar. Att inte kunna röra sig tär på musklerna och jag lär inte kunna komma igång med mina vanliga rutiner än på länge. Det kommer att ta tid att fylla upp de där påsarna.
Träningscykeln kommer nog att vara oanvänd några månader till. Och hundpromenaderna kortare än förr.
Men varje dag som går för mig närmare friheten från ortosens skavande metallställning.Sover utan på nätterna så de är smärtfria i alla fall.