Sitter och stör mig på att Andreas Svensson född 1777 flyttar till en ort som inte finns i husförhörslängden... (Lite verklighetsflykt på en söndagskväll
)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ring o ge på dom, du med diabetes kan inte ha en skavande ortos som riskerar att ge dig sårTittar sorgset på mina ben som är som ett par smala skinnpåsar. Att inte kunna röra sig tär på musklerna och jag lär inte kunna komma igång med mina vanliga rutiner än på länge. Det kommer att ta tid att fylla upp de där påsarna.
Träningscykeln kommer nog att vara oanvänd några månader till. Och hundpromenaderna kortare än förr.
Men varje dag som går för mig närmare friheten från ortosens skavande metallställning.Sover utan på nätterna så de är smärtfria i alla fall.
Samma i Gällivare. Läste nånstans att mataffärerna är dimensionerade för 50 000 personer men det bor bara ca 17 000 i kommunen …Just Kiruna är speciellt eftersom många som jobbar i gruvan flyger dit för jobb. I min kommun vet jag åtminstone en kvnna som jobbar så och jag bor i svealand.
Den är så bra!Har börjat se om Bron.
Ja topp!Den är så bra!
Jag har aldrig sett Bron.Den är så bra!
Då har du något att se fram emot!Jag har aldrig sett Bron.![]()
Gillar inte deckare … men brukar se Beck, Wallander och Johan Falk. Somnar bra med dem på tvn.Då har du något att se fram emot!
Löser det på egen hand. Mindre bråk så.Ring o ge på dom, du med diabetes kan inte ha en skavande ortos som riskerar att ge dig sår![]()
Jag tycker du har varit oerhört lydig ändå, när jag skadade knät för ett år sen (visserligen en helt annan typ av skada) så hade jag ortosen TVÅ nätter och det var bara för att bräcka min kompis som bara klarade en natt.Löser det på egen hand. Mindre bråk så.
Får bil imorgon och ska ge mig ut och skaffa knäskydd av lämplig modell på tisdag.
De går dessutom bara att nå via meddelanden - som de inte är så pigga att svara på...
Men vid återbesöket ska jag lydigt ha ortosen på mig![]()
"bara" en fraktur. Men knäskålen var i två bitar. De syddes ihop och jag lovades återbesök efter sex veckor.Jag tycker du har varit oerhört lydig ändå, när jag skadade knät för ett år sen (visserligen en helt annan typ av skada) så hade jag ortosen TVÅ nätter och det var bara för att bräcka min kompis som bara klarade en natt.
Jag hade sen tidigare en typ neoprenortos med riktiga skenor så den sov jag med och hade den stora när jag var uppe.
Var det "bara" en fraktur du fick eller var det något mer?
Jag hade gått med den i handen-på ren jävelskap för att de förlängt tiden. Sagt är sagt, banne mig.Löser det på egen hand. Mindre bråk så.
Får bil imorgon och ska ge mig ut och skaffa knäskydd av lämplig modell på tisdag.
De går dessutom bara att nå via meddelanden - som de inte är så pigga att svara på...
Men vid återbesöket ska jag lydigt ha ortosen på mig![]()
Började kolla igår, men vet inte vad jag tycker. Har svårt för huvudrollsinnehavaren, har sett kanske två tre avsnitt på första säsongenJag har aldrig sett Bron.![]()
Då skulle jag inte ens skämmas över att inte sova med den."bara" en fraktur. Men knäskålen var i två bitar. De syddes ihop och jag lovades återbesök efter sex veckor.
Fulla sex veckor är imorgon.
Senaste besked är att återbesök är planerat under v 39-41.