Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I november förra året bokade jag och mamma biljetter till musikalen Miss Saigon på operan i stan, och nu är det snart bara tre veckor kvar till vi ska se den. Ser verkligen fram emot det och det är mycket det som håller humöret över ytan just nu.
Kommer bli första musikalen jag går på, varit en hel del på opera och dans, men aldrig musikal. Så det ska bli spännande!

Musikaler är livet! :love:
Hoppas att ni får en härlig upplevelse!

Har precis ätit middag och försöker nu göra en plan för morgondagen. Min enda ledig dag den här veckan och jag vill ta en promenad i något bra område som inte är för långt hemifrån. Men, jag vet inte vilka områden som är bra, såklart, eftersom jag är i en för mig ny stad. Inte ger det mycket att googla heller, eftersom min syn på "bra område" är mer eller mindre detsamma som "område som få känner till och där man får promenera runt ensam" :p

Har precis ätit middag och försöker nu göra en plan för morgondagen. Min enda ledig dag den här veckan och jag vill ta en promenad i något bra område som inte är för långt hemifrån. Men, jag vet inte vilka områden som är bra, såklart, eftersom jag är i en för mig ny stad. Inte ger det mycket att googla heller, eftersom min syn på "bra område" är mer eller mindre detsamma som "område som få känner till och där man får promenera runt ensam" :p

Runt Havregruvan är det himla fint!

Kumla har ett superfint naturområde,jag kommer inte ihåg vad det heter men är känt, det borde vara avbefolket nu på hösten o på en veckodag

Pustar ut i soffan i några minuter innan det är läggdags. Dagen har verkligen gått i ett och jag har lagt lite orimligt många timmar på att förbereda mig för morgondagens arbetsintervju, som ska inledas med en presentation på 15 min av undertecknad. Och jag som redan tycker att arbetsintervjuer är läskiga som de är! Utöver detta har jag skött mitt nuvarande jobb, tagit en tur till stallet som tog dubbelt så lång tid som vanligt p.g.a vägarbeten och rusningstrafik, och så lite förberedelser inför att vi får besök från Sverige imorgon (nej, timingen är inte jättebra). Inte undra på att jag känner mig lite urlakad :p Men från och med imorgon kväll kan jag förhoppningsvis slappna av lite mer, och sedan har jag en fin helg framför mig!

Dottern har dessutom börjat fundera på att gå gymnasium med internat. Jag kollade på Lundsberg, såg årsavgiften och slutade raskt kolla :rofl:
Nämnda dotter frågade om priset jag sa var per termin eller år. Jag sa per år och då tyckte hon att det åtminstone var acceptabelt.
Ett av Camilla Läckbergs barn går där och jag sa att hon nog tjänar mer än jag. Dottern tyckte att det ju ändå var så att jag tjänar rätt bra.
Hon har en himla tro på mig iaf :cool:

Aha, jag fattar. Nej, hon vill gå ett vanligt högskoleförberedande program :)
Kör en samlad, det finns många varianter av boende, man behöver inte stirra sig blind på internat. Sonens skola kallade det elevboende för att komma runt de krav som ställs på ett internat. Den stora skillnaden är att han förväntades lösa frukost och kvällsmat själv. Sen har skolan en elevkiosk med frukost till självkostnadspris och hade mycket aktiviteter där de bjöd på kvällsmat men de lagade mycket mat tillsammans med kompisar.

Sen kan man läsa naturbruk och få högskolebehörighet, där behöver man dock vara lite mer alert och fråga efter hur de löser det. Sonens skola hade en bra plan där han hade en extra dag med de kurserna och de som valde det praktiska spåret hade andra kurser. Vi tittade på en annan skola också och där erbjöds de högskolebehörighetsgivsnde kurserna kvällar och mot andra viktiga kurser. Det kan vara värt att titta på skolor som erbjuder ridning som niu/liu. Där är sporten ett tillval och man väljer vilket program man vill.

Det kan vara värt att titta på skolor som erbjuder ridning som niu/liu. Där är sporten ett tillval och man väljer vilket program man vill.
Jag är avskräckt från NIU. Känner 4 som fått där med ridning, enbart en rider fortfarande... andra sökte och kom in med sin ponny och när de börjat fick de höra att den inte dög utan de var tvungna att köpa häst för att platsa. Sen blev det bara pannkaka. Å andra sidan har skolan avslutat samarbetet med Skästa nu så det kanske blir bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund