Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tränat häst! Från marken så iaf ingen risk för att ramla av :D

Har inte tränat henne ordentligt på ett tag och tog det lugnt idag med, men ändå tillräckligt mycket för att märka av hur välskolad hon är. Stor skillnad från mina andra, som visserligen är betydligt enklare och mildare, men utan de knapparna och rörligheten. Och reaktiviteten. Ibland blir jag förvånad över att jag faktiskt tränat det här djuret i princip helt själv? Det har tagit några år, men ändå. Fin är hon också :)
IMG_20250926_163627993_HDR.webp

Behöver vika förra veckans rena tvätt och lägga morgondagens tvätt i tvättkorgen. Segt.
Iofs kunde jag lägga morgondagens tvätt i några pappkassar, har gott om dem sen jag köpt mat med hemleverans …

Nackdelen med att e -handla på Citygross är fjantet med att betala så mycket som möjligt för pappkassarna. Kattmatspåsarna låg utanför; hade lätt fått plats i någon av de två stora pappkassarna där det i ena endast låg två bakpotatisar och i en annan 2 liter yoghurt, alltså på riktigt 🤦‍♀️. Och tur jag såg bilen på parkeringen som kom på min sida som inte sambon såg, jag såg änna framför mig en smäll när en bilist satte upp farten bakom bilar där den var hyfsat skymd....

Nyss hemkommen från affären. Det var rätt beslut att ta den lilla som ligger nära, för det märktes ändå att det är lönehelg. Nu blir det fryspizza och sedan spela en stund.

Alltså - vad ha jag blivit för människa :crazy:
Vaknade med en väldigt öm högerarm. Började direkt tänka på att det är nåt knas med den dialysfistel jag fortfarande har kvar. Palperade för att känna efter. Som den värsta hypokondriker 😕

Kom sedan på att jag körde grästrimmern en bra stund igår.
Det är träningsvärk! Hypokondriska kärring!:rage:
Jag brukar få träningsvärk när jag t.ex. sitter på golvet och planterar om krukväxter.
En gång när jag skulle dammsuga under soffan så var jag tvungen att sitta lite snett på golvet, hade sen träningsvärk i ena benet i flera dagar. :cautious:

Varför inte lägga smutstvätt direkt i tvättkorgen?
För att båda tvättkorgarna är fulla!! Den jag brukar ta med till tvättstugan (den andra är lite trasig) är full av ren tvätt. Har ingenstans att tömma den och det är massor att vika. Orkar inte det nu.
För att slippa skrynkliga blusar och skjortor undviker jag att ha dem ihopknölade i tvättkorgar.
Nej jag orkar inte stryka och nej jag har ingen sån där steamer.
Är du nöjd med svaret?

Jag har nu agerat elvisp. Receptet sa tydligt att man skulle använda en sådan, men jag tycker att de är alldeles för obehagliga. Verkade gå utmärkt för hand också :up:

Tänker också på hemkunskapen i hög/mellanstadiet. Vi hade ett prov, utskrivet av en ganska trött skrivare. Kan ha varit slutprovet. En uppgift var att bestämma vilket foto var vilket mått (tesked, decilitermått, kryddmått etc). Observera då att det var en trött skrivare som hade skrivit ut proven, alltså ganska suddiga foton, och att allt var inzomat så att det inte fanns några direkta proportioner/skalor att gå efter. En lite lustigt upplevelse.

SÅ hungrig! Vet inte vad det är med vår ugn. Ibland är det rätt tid/värme enligt recept. Nu har det gått enooormt mycket längre än det ska och det är iaf ca 20 grader under temp. 🤯

Pappa ringde ikväll, han är på semester på canarieöarna i en vecka. Jag är en aning avundsjuk på värmen och solen hos honom, här känns det att hösten har kommit även om det fortfarande är för årstiden varmt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9