Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nattrastade precis hundarna. Sedan tittade jag ut igen för att fotografera himlen. Då hörde jag höga ljud från något vilt! Min första tanke var vildsvin, men hyresvärden sa tidigare att det är väldigt ovanligt att de kommer åt vårt håll, de är i så fall på andra sidan en enorm åker. Så kanske rådjur ändå? De kan ju låta helt galet de med. Men jag fick intrycket av att det inte riktigt lät som rådjuren... Får väl se imorgon när det är ljust ute om det går att se spår av något vilt här nära. Nu tänker jag inte gå ut mer :p

Och justja. Bilden. Det är så mycket stjärnor synliga här!
1000003960.webp

Nattrastade precis hundarna. Sedan tittade jag ut igen för att fotografera himlen. Då hörde jag höga ljud från något vilt! Min första tanke var vildsvin, men hyresvärden sa tidigare att det är väldigt ovanligt att de kommer åt vårt håll, de är i så fall på andra sidan en enorm åker. Så kanske rådjur ändå? De kan ju låta helt galet de med. Men jag fick intrycket av att det inte riktigt lät som rådjuren... Får väl se imorgon när det är ljust ute om det går att se spår av något vilt här nära. Nu tänker jag inte gå ut mer :p
Kan det vara kattugglor? Eller andra ugglor?

Vi har kattugglor i närheten av oss, och nu är de väldigt aktiva. Skriker (inte hoar) väldigt intensivt de flesta kvällar. Låter ofta som något från en gammal skräckfilm.

Nu har hosten kommit hit till oss. Det har regnat 4 ganger fran forsta Juni till nu ... och I gar sag 10 dagars prognosen ut sa har.
Det hinner ju andra sig lite, men flera dagar med regnskurar I rad och det ar host pa riktigt. I morgon ska vi dock ut med vara paddle boards igen. Det ar formodligen sista paddlingen den har sasongen.

Bifogade filer

• IMG_0226.webp
    IMG_0226.webp
    33,3 KB · Visningar: 21
Gjort senap, sorterat strumpor och vikt tvätt. Ska till biblioteket idag, de har utförsäljning av gallrade böcker. Skulle tydligen vara mycket barnböcker. För böcker har vi ju inga :rofl: Står två proppfulla Ikeakassar i källaren, som vi fått av min syster. Plus allt som ligger lite överallt. Men böcker är bra!

Ätit frukost och rastat valp. Nu borde jag gå ner och starta tvättmaskinen. Tvätthögen har vuxit sig stor då jag fått greja med att få bort dålig lukt i tvättmaskinen som kommit, men nu verkar det blivit bättre efter två omgångar med rengöringsmedel för tvättmaskin och massa skrubbande med ättika i gummibälgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund