Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seeeeg morgon har.
Vaknade runt fyrasnaret och kom inte tillbaka i somn, forrans typ en timme runt 6.30, sa kanner mig inte fysiskt pa topp vilket ar trist.

Ska slanga brod i ugnen, olja balkongen (vara 3 kvm sa tar inte manga minuter - borjade igar med rejal storstadning sa det ar bara en andra oljning idag).
Sen.. Har inte riktigt orkat tankar pa att-gora listan nu.. ska kika pa nya jobb, ga till pole, men oklart vad malet med dagen ar.

Ska rensa och sortera i "min" kattvind. Konstigt nog ser jag fram emot att göra det 😅 Förra veckan tog sambons sin. Nu ska de gå från min och din till lättillgänglig och används-sällan.

Idag är det höstmarknad i stan. Efter frukost ska jag gå ut och plocka äpplen som jag ska ta med för att få dom sortbestämda av pomolog. Gissar att det kommer vara lång kö men det får det vara värt, är flera år sedan jag såg den möjligheten i närområdet senast.
Påväg hem igen med lite mer kunskap om mina äpplen :)
Marknaden börjar egentligen nu vid 11 men jag åkte så tidigt hemifrån så jag har både hunnit gå en runda på Biltema och Maxi, sen ett kort varv på marknaden inklusive prata med pomologen som redan var på plats ☺️

Stör mig på att jag inte har någon sidbläddring längst ner längre men antar att @Gunnar pillat med nått. I övrigt så har det kommit in förkylningar i det bumpska hemmet. Sambon och Marodören är sjuka i olika grad och frågan är när jag blir sjuk med. Jaja får väl ta det som det kommer.

Mest där man står ute och hjälper till. Skulle vara perfekt extrajobb om de tar in behovsanställning eller liknande.
Det är nog kommunen som har ansvar för det, så kontakta dem om det är något du är intresserad av. Här verkar stora återvinningscentralen vara ett av ställena som kommunen sätter ut folk som av olika anledningar är svåra att få ut på "vanliga" jobb. Även olika returen-affärer är en del av det projektet, vilket verkar gå bra.

Packade bilen full med grejer som skulle till second hand, fick äntligen tummen ur röven liksom. Kommer fram och då är inlämningen stängd!! 😩😩
Så nu är bilen fortsatt full med prylar och jag fick köra handeln i baksätet hem. Surt!

Nå, vi fick handlat iaf, var förbi rusta och köpte en kettlebell också äntligen. Och avslutade med att köpa med oss donken hem, alltså cheeseburgare 🤤🤤🤤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund