Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästisen har varit här och sovit över. Blev att vimsa runt i skogen (vi hittade sjukt mycket trattkantareller, är folk dåliga på att hitta sådana? Alla andra svampar var plockade) och sedan hem och spela exitspel och laga god gryta.
Varit en mysig helg även om jag har sjukt svårt att sova när hen är här 😅

I fredags morse upptäckte jag att jag var svullen mellan två tår, och i går och i dag har det vara lila/rött mellan tårna och svullet. Har inte sparkat på något eller tappat något på foten så jag fattar ingenting.
Därför skippade jag gymmet i dag och har inte rört mig så mycket, bara vilat foten. Den får gärna sluta med dumheterna eftersom det inte finns någon anledning att bete sig så här mot mig :meh:

Varit ute och grävt ner två hinkar bokashi. Superfin jord i den pallkragen nu! Hoppas på god odlingslycka nästa säsong.
Behöver mer kompost. Det blir ca 2 hinkar i månaden och jag har 12 baljor och sex pallkragar som behöver förbättras. Det går åt minst 1 hink/balja och 2/pallkrage.

Nackdelen med att köpa frysta grönsaker, det blir ju inget spill :D

Har varit ute med spionen och hans bästis. Sitter nu en stund och funderar på när det är ok att sova. Väskan är packad inför i morgon, kvällsmedicinen intagen, duschat har jag gjort, hörlurar, hörapparat och surfplatta ligger på laddning.

Fötterna sticker och pirrar upp i benen och huvudet värker, jag är trött, men klockan är inte redo riktigt än. Kanske ska se ett avsnitt av en serie. Kanske dricka te och ta värktabletter igen. Stod på näsan i dag i skogen. Eller drogs på rygg snarare, av rottisen som såg en hare. Föll rakt ner för stora stenar. Landade i något ris, blåbär, lingon eller något, men fasen vad ont i nacken och ryggen det ändå gjorde. Och armen som kändes som om den släppte från kroppen där ett tag. Men jag höll kvar i kopplet. Tji fick hon, ingen harmiddag. Jag ska ha botox om tre veckor, det känns ju redan nu, den här händelsen förbättrade inte känslan kan jag säga.

Tror varm citronte hjälper.

Ligger i sängen efter pizzakväll, sjukt sugen på tomatsoppa med ris, dumma tråd :arghh:
Inte hemgjord heller, specifikt keldas. Men ska väl gå att lösa i veckan :D

Imorgon ska de komma och spola i avloppet tydligen, ”någon gång mellan 07:30-16. Jahaja. Hoppas de kommer tidigt så det blir klar.

Då är frågan.. orkar jag göra en kopp te innan jag somnar? Orkar jag ens hämta min bok?
Vi får väl se.

Promenaden avklarad. Vi fick ett ganska utmanande hundmöte men det gick bra, jag slutar aldrig att förundras över hur cool han är fast andra hundar stökar. :love:

Värre blev det med min middag, helt misslyckad så det går inte ens att äta upp. :down: Jag får hitta på något till kvällsfika om en stund istället. Nu till att spela Skyrim.

Sitter och googlar på mina underliga tåsymptom.
Funderar på om det är en stressfraktur, men då borde det väl göra jätteont om jag klämmer hårt på tårna? Och göra mer ont vid belastning?
Jag fattar verkligen inte vad som hänt. Jag vill springa långpass med min pappa på lördag ju :(

Ligger i sängen efter pizzakväll, sjukt sugen på tomatsoppa med ris, dumma tråd :arghh:
Inte hemgjord heller, specifikt keldas. Men ska väl gå att lösa i veckan :D

Imorgon ska de komma och spola i avloppet tydligen, ”någon gång mellan 07:30-16. Jahaja. Hoppas de kommer tidigt så det blir klar.

Då är frågan.. orkar jag göra en kopp te innan jag somnar? Orkar jag ens hämta min bok?
Vi får väl se.
Äntligen en vettig människa :D

Sådärja; stallstäd idag inför installning 💪🫧, lagt undan sommarprylarna och istället reflexer i ena lådan vid boxen och så fick pållan några nya rosa höpåsar 😄. Hemma har vi ställt bort AC'n för denna gång och så bäddat rent med täcke igen, mys 😍.

Efter några timmar stallstäd 💪 och sambon fått typ rycket och gått långpromenad längs kanalbanken blev det en sväng in till stan i ett par ärenden. Fick bli lätt och sen lunch (hoppade fikat i stallet, var då fortfarande mätt efter stadig frukost) på klassikern Leons; en hamburgare med bröd och äppelmer- exakt det jag ALLTID valde som barn så det var både gott och nostalgi 😍.

Mamma och hennes sambo kom hem efter en långhelg på Öland så min sambo och jag bjöd dem på middag ikväll; fläskytterfile och potatisgratäng och nya Lohmmanders dressing med vitlök och örter var allt god den med 😊. Älsklingen fick välja efterrätt; Frödinges citronkladdkaka med lite vispad grädde och kaffe var inte heller så dumt; gott och trevligt 🥰.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund