Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har funderat på liknande. Lutar åt att jag tar paus från allt när jag har semester om någon vecka. Just nu är jag så fysiskt slut att jag inte kan tänka mig att bada eller så. Men en korsordstidning, ladda ner någon ljudbok och allmänt ha en internetpaus hade varit bra tror jag (kanske med undantag från messenger för att kunna bestämma träff med vänner på ett smidigt sätt). Hade varit enklare om jag kunnat få med sambon på detsamma. Får se om han kan tänka sig att testa.
Jag hade bara Messenger och WhatsApp. Gömde Instagram och TikTok-appen på min mobil samt ställde in skärmtid på 0s för Buke och Facebook. Väldigt smidigt! Och hjälpte att ha en strategi när man instinktivt ville ta upp telefonen, för mig var det ta upp en bok eller lös ett korsord istället. Meddelade även mina nära att jag inte kommer se eller svara om de skriver på Instagram till exempel.

Om du inte haft någon fomo så skulle jag säga att sociala medier inte påverkar dig speciellt mycket. Vilket är väldigt trevligt!!
Jo för jag har mer fomo när jag är inne på insta eller TikTok och ser vad alla andra gör.
Speciellt på semestern har det tidigare år varit så att jag jämfört min egen semester med andras, varit sur över att vädret varit dåligt hos mig men inte hos andra, att andra åker på tävlingar och träningar medan jag inte gör det osv. Det har verkligen påverkat mig negativt.
Dessutom kommer det vara roligare att komma hem nu och prata med mina vänner och kollegor om hur deras sommar varit och berätta om min, istället för att man redan sett mycket på sociala medier.

Nu ska de bara rensas och sen ned i frysboxen

DqxJo6A.jpeg

Mycket bättre väder här idag, bara 24-25 grader och det kommer moln lite nu o då + att det fläktar.
Orkar nog köra (asfalten är varm) hundarna upp till kanalen o gå en runda nu när det är turistbyte o lite lugnare.
Ska även ta ett varv med snabeldraken och senare träna en 6 mån hanhund utan hjärna O_o

Kom iväg på en promenad :up: 4479 men det tog 45 minuter i hettan och att jag går med myrsteg, lååååångsamt. Nåja bättre än inget.

Hämtade ut paket och köpte aluminiumfolie samt slängde en massa i återvinningen på vägen dit. Stoppade mig själv från att köpa glass. Noblesse var på extrapris men för en gångs skull avstod jag. Go me.

Skulle köra en 60-tvätt så bestämde mig för att det var en bra dag att bädda rent.
Nu EM-finalen på tv och podd på mobilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund