Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hämtat hem min auktionsvinst (ett skåp) och installerat det i huset. Härligt med ett skåp i köket som sväljer ALLT :) ! Mycket skönt att slippa ha en massa prylar på dammiga öppna hyllor i fortsättningen. Imorgon ska jag hämta ett fint gammalt köksbord hos föräldrarna och sedan är köket lite omgjort - kul :) !

Försöker komma på hur jag ska möblera syrummet, om jag ska köpa en till symaskin. Två trådbackar med tyg måste nog ut. Åtminstone ut på kattvinden. Har ett bord "över" som skulle passa perfekt. Och så är det ju det där med eluttag..

Ett första steg vore kanske att gå igenom tyglagret, skicka iväg allt jag inte kommer använda själv, organisera resten efter storlek och typ. Sen kan jag utvärdera om jag får in bordet överhuvudtaget.

Det är totalt kaos härinne just nu..

Åkt iväg till en stuga jag hyrt med hundarna - tanken var att hitta nya vandringsleder och slappna av.

Är dock fortfarande otroligt slut efter tävlingarna, så orkar så väldigt lite varje dag. Så får se hur mycket promenader det blir av.. Mycket ångest under eftermiddagen med, men den har lättat något nu.

Ätit god glass och börjat titta på en serie en kompis tipsat om. Så får vi se hur mycket energi morgondagen bjuder på…

Sitter på bryggan
IMG_8570.webp

Sitter och funderar på hur lång resväg som kan vara rimlig att ha till/från jobb. Har hittat en fantastisk(!) bostad till salu, men det är längre till jobbet än vad jag tänkt mig... Vet att jag just nu är "bortskämd" som har väldigt nära till jobbet, men det är så otroligt skönt att under mörka vinterdagar med uselt väder knappt behöva tänka på hur skönt det ska bli att komma hem innan man är innanför ytterdörren.

Sitter och funderar på hur lång resväg som kan vara rimlig att ha till/från jobb. Har hittat en fantastisk(!) bostad till salu, men det är längre till jobbet än vad jag tänkt mig... Vet att jag just nu är "bortskämd" som har väldigt nära till jobbet, men det är så otroligt skönt att under mörka vinterdagar med uselt väder knappt behöva tänka på hur skönt det ska bli att komma hem innan man är innanför ytterdörren.
jag har drygt 45-50 min resväg nu till jobbet. 2 Bussar + lite promenad
Nu slutar jag 11.15 (jobbar halvtid), så inte så mörkt på hemvägen, Men däremot på morgonen (kl 06), är det mörkt på hösten mm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII