Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit mig i kragen och ringt VC om mina händer, fick faktiskt tid redan på måndag morgon. Måste vara något slags rekord. 😅

Hoppas verkligen att de har någon mirakellösning, för vettetusan hur jag ska kunna jobba med mitt jobb med nästan obrukbara händer. 🫠

Nåväl, nu ska jag dricka te och sen får vi se vad vi hittar på idag.

Varit till stallet med hundarna och åkte iväg till några fält jag känner till. Till min stora förvåning var det inte slagit någonting alls, men å andra sidan så stod det kvar en massa gamla balar sedan förra året, så de tycker kanske att det inte behövs mer i år?

Hundarna hade väldigt roligt som fick springa lösa innan det blev så varmt. Lillhunden lekte bort sin boll så jag fick åka och köpa nya på Jula. 12 st för 129 kr, eller en för 49? O_o Jag köpte 12. 😄

Nu är vi hemma, de har fått mat och vi ska vila lite innan vi går ut i hettan igen och jag behöver duscha innan jobbet. 🥵

Tänker nog ta mig ett dopp efter jobbet ikväll. Har badlakanet i bilen så ska bara komma ihåg bikinin. :idea:

Senast ändrad:
Hade fyra saker på att-göra-listan nu på förmiddagen och har bockat av dem alla :up: ! Kört skräp till återvinningen, köpt spån, lämnat gamla djurmediciner på apoteket och hämtat ett paket. Paketet innehåller mer lasyr, men jag känner mig tveksam till om jag kan fortsätta lasera trappan idag. Ser ut att bli regn snart (det har redan kommit en kort skur), så jag får väl satsa på något annat istället. Som till exempel att organisera förrådet där vi satte köksön.

För några dagar sedan gick ena kontaktlinsen sönder i ögat, fick ut den men en liten bit saknades. I går eftermiddag så sved det till i ögat och jag kliade lite och fick ut en liten bit av en lins på fingret O_o. Trodde först att även den nya linsen också gått sönder, men det var tydligen biten från några dagar sedan som kom ut! :eek: Har inte kännt av den alls i ögat, men är glad att den är ute nu :up:

IMG_4384.webp

Någon (jag) glömde packa ner sporkarna.

Tog en sväng till stan så sonen ville köpa en blomma till sitt rum. ❤️ Blev ett par nya växter till mig och samt en sväng på ica.
Bröt ihop en sväng i bilen när jag var tvungen att använda sidan av handen för att växla för att det gjorde för ont arr greppa växelspaken. 🫠

Blev en påse godis på Ica, att tröstäta ikväll. Kass lösning ja. Men ibland så..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund