Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma har brukat åka Sthlm - Gbg flera gånger om året utan problem. Även om det är med VR och inte Sj så är det ju samma spår.
Jag googlade lite och punktligheten varierar väldigt beroende på vilken typ av tåg vi talar om. Av långdistanståg (fjärr- och snabbtåg) kommer bara ca 70% fram när de ska, medan kortdistanståg ligger på över 90%. Hoppas att jag tyder datan korrekt.

Källa: https://www.trafikverket.se/resa-oc...jarnvag/jarnkoll-pa-persontagens-punktlighet/

Ställde klockan men känner att jag mest vill sova. Tror det är en bra idé egentligen det här men känner mig trött…
Det ser dock ut att börja regna på tisdag så lika bra att ta vara på de varma dagar.

Satt upp ett lakan för balkongdörren, får se om det hjälper. Har 28 grader inne.

Känner för att åka och bada, men vet inte vart och vill egentligen inte åka själv.

Var rädd om er i värmen idag, håll er till skuggan!
17529133105065195535422750284502.webp

Överväger att blöta ner katten pga värmen.

Om ni inte ser mig här igen vet ni vad som hänt :nailbiting: :rofl:
Det gjorde jag en gång för längesen med min första katt. Han gick ut och in som han ville och var inte direkt en katt man duschade om man ville överleva 😅

En sommar var det fruktansvärt varmt. Jag kom på idén att hälla vatten med en kanna över honom när han satt på yttertrappan. Helt oväntat satt han helt still och lät mig blöta ner honom. Det syntes att han tyckte om det!

Okej, alla fördomar slås in. På hotellet, där då alla håller på Leeds, spelas nu musik från rummen, någon Leeds-musik. Fotbollsgubbarna skrattar. De åker från England för att se en betydelselös träningsmatch i Stockholm. Häftigt ändå att vara så hängiven. Men jag skrattar lite inombords. Och säger inget om vilket lag jag hejar på…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27