Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är så sjukt dålig serie. Det finns så många andra frågor att lyfta!
Det är snyfthistoria efter snyfthistoria om hur fruktansvärda kvinnor är och rent ljug (att Benjamin får sluta som lärare pga hans åsikter, när det snarare är så att han öppet erkänner att han begår brott). Det blir kvinnan i serien som får ta skulden, istället för männen att ta ansvar.
I en scen berättar en kille att män behöver någon att följa, någon på samma nivå och någon att lära. Det är så sjukt att skriva om ett ganska basic behov: vänner eller generellt folk omkring en. Jag skulle säkert kunna beskriva någon i min vänkrets som var och en av dessa kategorier - men med skillnaden är att de först och främst är mina vänner. Varför plockar man inte upp det? Bristen på vänner. Man får inte prata känslor. Du ska vara stark, "ta hand om din kvinna". Det är klart som fasiken att män mår dåligt när deras manliga förebilder pumpar in dessa budskap, och kvinnor står bredvid och ba "jag vill vara tillsammans med någon som är snäll", typ.
Tack för recensionen!
Det där ska jag nog akta mig för att se, om jag vill ha hälsan i behåll.
Incel-varning de lux :meh:

Gick iväg för att hämta paket som inte skulle vara kvar tills på måndag. Men hittade inte UPS access point så det kommer åka tillbaka automatiskt :( Dammsugit, moppning hoppar jag över. Ska bara bädda rent och duscha, har packat och den här gången var jag jäkligt försiktig med att se till att min necessär kommer mer. Tyvärr kan min bror inte hämta mig så det blir, buss-tunnelbana-buss och tar över en timme. Jaja, det går det med. Det finns få tillfällen när jag faktiskt skulle vilja ha körkort och bil, det här är en av dem.

Oerhört tacksamt för allt regn som kom idag 😍🙌 men den förbaskade skitblåsten har jag inte bett om! Hoppas tomatplantorna tål det...De går ju inte att täcka över med täckduk längre nu 😅.

Kämpat med påslakanet i en halvtimme eller så :banghead: Nu duscha och sedan är jag klar om det inte är något annat jag glömt och kommer komma ihåg på bussen.

Skördat de första gurkorna (sååååå mycket godare än köpta) och körsbärstomaterna 😍😋👌 och fler på gång! Frågan är bara varför vi inte köpt odlingslådor och gjort detta för flera år sedan?!? En blir ju glad i själen när man lyckas med detta 😍. Var tveksam till gurkan då det ju var kyligt om sommarnätterna först men täckduk och så värme sedan på det ordnade upp det 😃.

Så - nu är det färdigmålat för idag för lasyren är slut :) ! Har beställt mer och får fortsätta när den kommer. Beställer från min trevliga lokala affär, som dock ligger några mil bort = dyrare att köra än vad frakten blir. Har hängt ut tvätten också i blåsten, så nu tror jag att jag är rätt klar med "arbete" för idag :) !

Hemma igen!
Vi mötte upp en kompis och hennes barn på lekland i Sthlm och lunchade sedan tillsammans. Mycket trevligt!

Jag är nu helt slut i hjärnan och vill helst stänga ner, men får hålla ihop några timmar till tills sonen ska sova. 😅

Borde försöka städa lite dock, eftersom vi går gäster imorgon. 😅

Hemma med min lilla katt ❤️ En tand fattigare, dreglar (pga medicinen) och är fortfarande lite hejåhå efter narkosen - men det gick som det ska och de hittade inget annat dumt i munnen förutom den tanden och en del tandsten som togs bort. Så skönt. Nu hoppas jag att det läker och sen att ingenting spökar med ätandet mer.

Kokar ägg. Minns inte när jag åt ägg senast.

Edit: får vänta på att de svalnat, sen åker de in i kylen. Gillar inte varma ägg.

Har bokat en tid hos kiropraktor om några veckor - "min" gamla (som drog utomlands sådär bara :cautious::mad:) är tydligen tillbaka och jobbar numera i närmsta stad :banana: . Vore egentligen smidigare att gå till nån i stan där jag jobbar, men har ju gått hos henom regelbundet förut så det känns ändå enklare på andra sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund