Grattis på födelsedagenDet är min födelsedag idag och jag mår piss dåligt. A som är gift med min pappa har varit arg sedan jag kom ut i tisdags. Jag vet att hon är trött och det är därför hon blir så arg och skriker och hånar och ger sådana ger mig nålstick. Ungefär att jag är lat och enfaldig och inte vet något och har fel hela tiden och hur vet du det.Jag och min bror är mycket intresserade av politik och diskuterade det igår och hon blev arg. Jag får höra att jag är så trött på dig och dina teorier, jag vet bäst. Och bara vill prata om familjen och vänner och skvaller om dem. Jag går på äggskal och försöker hålla mig undan så mycket jag kan men samtidigt hjälpa men allt jag gör är fel och om jag inte hjälper till då väntar jag mig att bli serverad medan A gör allting.
Ovanpå det så ringer galna släktingen och vrålar först om att jag sagt till personalen att slänga ut hen på gatan. Socialekreteraren hade varit ute idag och pratar med hen och förklarat men naturligtvis hade släkting missförstått allt. Det var igår. Idag ringer släkting och vrålar ännu högre att jag måste se till att det kommer en läkare till boendet omedelbart. Försökt förklara att jag kunde ringa en ambulans men inte visste vilket sjukhus de skulle köra hen till. Bad att få prata med boendepersonalen som är helt inkompetenta och elaka och försöker bestämma över hen. De kan inte tvätta hens hår eftersom då får hen schampo i öronen och ögonen och då kommer det inte gift. Fattade inte riktigt vad hen menade. Alla säger att jag inte ska svara när hen ringer men hen är döende. Men allting är bara för mycket. Vill bara hem, men gullig syster kom ut idag och det kommer tydligen jättetrevliga och intressanta gäster till dem imorgon och åker hem på lördag och då kan jag lifta in med dem. Så jag stannar då.
Jo, jag vet att jag är en total mes som borde göra det som är bäst för mig. Men just nu känner jag mig inte kapabel att tänka klart.