Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är väl deras ansvar att kontakta dig?
När jag flyttade 100 mil så hade jag nog inget nummer till flyttbilen. Minns inte riktigt. De sa att de kommer på söndag och på söndagen ringde de och sa att de svängt in på min väg plus frågade vilket hus det var.
Ja de ringde kl 8 på kvöllen och sa att de skulle komma om 2 timmar
De kom
Men jisse alltså
Jag fick ta in soffan själv i vardagsrummet då de inte lyckades

Händer att jag önskar att jag hade en vuxnare vuxen runt, idag var en sådan dag/syssla. Men det gick bra :)

Har lite kvar, men det svåraste är klart. Hunden kastar runt på en leksak, tror hon fått visst inslag av katt i sig.

Dags att gå och lägga sig snart kanske? Jag var ute med hundarna och de lyssnade uppmärksamt på något längre bort. Strax kommer en mörk långbent varelse skrittandes på stigen. Grannens hund, tänker jag. ”Men de har inte en grand danois - kan det vara en varg? Nej, för stor. En varulv kanske? :idea:”.

Har tarantellchattat och ska strax lägga mig, efter snabb sallad som nattmat då jag inte hann med middag.
Vad jag däremot hann med och är så himla nöjd med var fynderiet på "kort datum-hyllan" när jag handlade tidigare.
Fyra paket med 500g pork belly slices a´ £1 per pack, (två kilo fläsk för typ femtio spänn liksom) ett paket kycklinglårfileér gratis (det ville inte gå igenom maskinen) och massor med grönt till fåglarna för nästan ingenting!
Samt salladen som nu blir middag för 99p. :D
Jag köper sällan vare sig fläsk eller kyckling men det här var för bra för att se förbi. Ska laga till ett paket pork belly imorgon, med chili och kanel (:heart), och djuren ska få förstås! Resten har åkt direkt i frysen.

Nyss hemkommen efter ett kvällsdopp. Var nära att jag ställde in det hela då det började duggregna när jag var hemma och bytte om men tänkte att jag åker dit och ser hur det verkar. Helt tom badplats, lättare duggregn men jag gick ut på bryggan, lade klänningen och badlakanet under bänkarna där det var lite torrare och hoppade sedan ner i vattnet.

Otroligt härligt trots de allt mörkare molnen, men när jag tyckte mig se en blixt på avstånd i ögonvrån bestämde jag mig för att simma tillbaka till bryggan. När jag klättrade upp för stegen kom det en annan bil, var fler som var badsugna trots att ena killen gnällde på regnet. Nåja, inte mitt problem utan jag bytte om vid bilen och sedan åkte vi hem. :up:

Tittar på Walking with dinosaurs, det är så fascinerande samtidigt som det är svårt att förstå att det har funnits så stora och märkliga djur

Jag var för övrigt med om en "livets första" idag. Jag todde inte att det hände på riktigt! 😅

Var porter idag så jag gick ned i källaren för att ta emot leveransen med sänglinne, noterar att vi leverantören har en ny chaufför. Ok. Ung kille klädd i bara cargo och öppen reflexväst - fair enough det är varmt ute och jävligt svettigt jobb.
Han uttrycker sig lite märkligt och ställer lite märkliga frågor (vi ärliksom inte kollgor, han ska bara lasta av och åka sen. ) men jag tänker att det är en språkbarriär då engelska inte är förstaspråk för vare sig mig eller honom.
Men herregud, sedan tog det fart! 😂 Först nämndes musklerna när vi båda klagade på samma typ av lastbur, sedan efter några fler märkliga frågor var han tvungen att nämna att han gjort sig illa på sagda bur precis häääär! *Pekar på en stor flexig biceps* och hääär! *Flexar övertydligt nästa biceps.*.
Det var som en scen från en komedi! GÖR män verkligen så?! Tydligen. 😂 Ni vet när man skämtar, spänner sig och kör en "Jag skulle gå DITÅÅÅT!" och hyperspänner medan man pekar.

Jag blev så obekväm att jag gick upp till kontoret och berättade hela historien för chefen medan jag väntade på att han skulle lasta klart. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund