Vad gör vi? Del CCXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu gick tabletterna ur kroppen och jag hoppas verkligen att påfyllning lugnar ner det igen för satan vad ont det gör.
Börjar fundera på om det är från i fredags när jag sprang och jag vevade med min arm som en vindrutetorkare framför mig pga väldigt mkt knott.

Jag hade en fantastisk dag pa floden i dag. Den har tiden pa aret ar floderna har som bast att paddla pa .. det har inte regnat sedan May och Just den har floden flyter mycket trogt nu ... och till och med paddle boards kan fastna pa stenar har och dar. Men det var en harlig dag och jag kanner mig jatte mor nu...

JPEG image-4977-BB70-CF-0.webp

Trots insomningstablett så har jag inte kunnat sova alls. Vansinnigt trött men inte ett dugg sömnig. Har istället ätit en massa nektariner och kollat på Babylon 5 (jäkligt bra serie fö). Planen idag är att gå och handla toa och kökspapper, inte precis världens mest upphetsande handlande. Kanske köra lite retailterapi och köpa nya kuvert och bläckpatroner.

Skrapar och skrapar och försöker få bort färgen med sandpapper men det fungerar inte. Behöver kanske ändå köpa en varmpistol för att ta bort färg. Eller är det bättre med en liten slipmaskin?

Nyvaken och så oerhört trött i hela kroppen. Sista arbetspasset idag innan semestern. Sambon tjatar om att jag borde boka massage också, och han har nog väldigt rätt i att det behövs. Ska ta en promenad med hundarna nu, sedan äta frukost och vila tills det är dags att ge sig av hemifrån. Är det lugnt på jobbet så kanske jag går lite tidigare... Har inte stängningspass så då kan jag göra det. Å andra sidan är det bra lön på söndagar och inte så kul att förlora pengar.

Vet inte om jag har fått fästingbett som är illa rött, men kan man vänta till att kontakta vården till imorgon? Eller kan jag skicka in en bild till nån vårdapparat på nätet så de kan kolla?

Skrapar och skrapar och försöker få bort färgen med sandpapper men det fungerar inte. Behöver kanske ändå köpa en varmpistol för att ta bort färg. Eller är det bättre med en liten slipmaskin?
Om det fortfarande är fönstret du håller på med, så undrar jag varför du håller på och skrapar och slipar fortfarande? Bara LÖS färg ska bort - inget annat. Den lösa färgen trillar bort när du skrapar på den. Nej, du behöver vare sig slipmaskin eller varmluftspistol. Sitter färgen fast så låt den vara. Du borde vara igång med målandet vid det här laget!

Ätit frukost och ska packa det sista. Åker vidare mot Julita gård sedan. Ser fram emot det. Lite trist att det ser ut att bli regn både söndag och måndag från och till dock. Är ju ett ställe där man rör sig mycket utomhus. Hade hoppats på att kunna sitta på något trevligt ställe i parken ikväll och läsa mitt utskrivna manus men det kommer nog inte att fungera.

Kan jag måla färdigt idag? Prognoserna är lika vimsiga idag som igår... 🤪 Det kanske ska åska. Det kanske ska regna stor del av dagen, eller inte alls. Jag behöver i alla fall en timmes torktid innan lasyren blir blöt!

Nyss hemkommen efter ett kvällsdopp. Var nära att jag ställde in det hela då det började duggregna när jag var hemma och bytte om men tänkte att jag åker dit och ser hur det verkar. Helt tom badplats, lättare duggregn men jag gick ut på bryggan, lade klänningen och badlakanet under bänkarna där det var lite torrare och hoppade sedan ner i vattnet.

Otroligt härligt trots de allt mörkare molnen, men när jag tyckte mig se en blixt på avstånd i ögonvrån bestämde jag mig för att simma tillbaka till bryggan. När jag klättrade upp för stegen kom det en annan bil, var fler som var badsugna trots att ena killen gnällde på regnet. Nåja, inte mitt problem utan jag bytte om vid bilen och sedan åkte vi hem. :up:
Regnbad är de bästa. Vattnet blir liksom mjukt

Trots insomningstablett så har jag inte kunnat sova alls. Vansinnigt trött men inte ett dugg sömnig. Har istället ätit en massa nektariner och kollat på Babylon 5 (jäkligt bra serie fö). Planen idag är att gå och handla toa och kökspapper, inte precis världens mest upphetsande handlande. Kanske köra lite retailterapi och köpa nya kuvert och bläckpatroner.

Du ska inte ta bort färgen! Den som sitter fast ska sitta kvar.!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Gardiner
  • Rengöra mattor
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Vad ska min son betala?