Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nyss hemkommen från en runda på stan. Hann hem innan regnet och det värsta mörkret - skönt!

Har kompletterat mitt gjutjärnstorn med en tekanna (inte i gjutjärn). Jag hade siktat in mig på en gul eller en mörkblå, men givetvis var det de två färgerna som butiken INTE hade. Då jag ska ha besök imorgon så villhövde jag en tekanna omedelbart och fick således välja på de som fanns. Kanske inte den mest ultimata färgen i kombination med mina grytor, men jag gillar den och får nog tycka att den är tillräckligt bra. ☺️ Snälla säg att det ser okej ut. 🙈Visa bifogad fil 176441
Vackert! Den pryder toppen alldeles utmärkt!

• Gilla
Reactions: Sel
Tror det var SVT som beskrev den som det 😅

Fokus på svamp gjorde tydligen att filmen blev ekologisk 🤣

https://m.imdb.com/title/tt11881160/?ref_=ext_shr_lnk
Då måste ju denna klassiker vara ekologisk också 🤔 :D
1762015426171.webp

Svängde in på rusta och köpte hantlar, snabb sväng på ica när vi ändå var ute och åkte. Sedan via kyrkogården hem, tänt ljus i minneslunden. Fint att få dela det med sonen och prata om vilka vi tänder för. ❤️

Hittade ett recept i någon random reel, tonfiskröra. Kastade ihop och ätit på knäckebröd till frunch. Sjukt gott! Mer än hälften kvar dock, fattar inte hur man ska få i sig allt. 😅 Nå, tur för mig som har kvar till senare. 🥳

Recept?

En burk tonfisk
100g gurka (jag tärnade den, hade kunnat få vara mer gurka dock!)
1 rödlök (i lagom bitar efter smak)
150g turkisk yoghurt
15g lättmajonäs
1-2msk soja
Citronsaft, salt och peppar efter smak.

Rör ihop och ät. Jag la på grovt knäckebröd, i videon åt de det direkt som en sallad typ. 😁

(Jag åt hälften, vilken blev 200kcal och ~16g protein + knäckebröd, om man är intresserad av de värdena.)

En burk tonfisk
150g turkisk yoghurt
15g lättmajonäs
1-2msk soja

Rör ihop och ät. Jag la på grovt knäckebröd, i videon åt de det direkt som en sallad typ. 😁

(Jag åt hälften, vilken blev 200kcal och ~16g protein + knäckebröd, om man är intresserad av de värdena.)

Kan vi skippa kaloriräkning i den här tråden? Det finns andra trådar för det (vilket gör det lätt att dölja sådant som kan trigga en ätstörning).

En burk tonfisk
150g turkisk yoghurt
15g lättmajonäs
1-2msk soja

Jag brukar röra ihop en burk tonfisk, en burk creme fraiche och ett ägg och salt och svartpeppar, och servera med en sallad av gurka, tomat, salladsblad, paprika och fetaost. Sanslöst gott.

Jag har också tänt ljus i trädgården och några inne för mina som fattas mig. Funderar på om jag ska åka till kyrkogården för att se alla ljusen där. Jag har ingen anknytning dit men den är vacker.

Jag har varit iväg och tänt för min mormors och morfars föräldrar :) . Deras gravar är gamla och inte skötta och jag har alltid väldigt svårt för att hitta dem. Tack och lov är de precis mitt emot varandra, så hittar man den ena så hittar man den andra också! Tycker att de kan få uppmärksammas en gång om året!

Vaknade förkyld och med lite feber. Måste vara frisk till undersökningen på måndag. Så jag drog i mig ingefärsshots och sov tills på eftermiddagen. Nu känner jag mig helt ok. Tänk vad sömn kan göra!
Har fixat stallet och ska in och ta en lång dusch. Bra att sambo råkade elda för mkt idag. Då måste varmvattnet användas. 😅

Skrattar åt mig själv. Jag har lyckats få en finne nästan PÅ underläppen :rofl: Åtminstone så nära att jag trodde att det inte var möjligt med en finne där. Och ja, det gör ont. Men det ser så dumt ut att jag ändå tycker det är kul.
1000004267.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka