Vad gör vi? Del CCXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner exakt samma 😍
Men är mycket nervösare än jag trodde. Är väl för att boken är så orimligt bra.
Det är en av mina favoritböcker genom tiderna, jag har både läst och lyssnat sönder den på svenska såväl som engelska! <3 Generellt gillar jag verkligen Bachman-böckerna, de är mycket mörkare och mer mänskliga än de senare.
Den här har de ju dessutom lovat, lovat och lovat igen att de ska filmatisera! Jag minns senast att den lades på is på grund av Covid, men på sätt och vis är det kanske lika bra att de väntat så länge - King har ju fått uppsving och produktionerna idag är mycket bättre än för femton -tjugo år sedan.

Det är en av mina favoritböcker genom tiderna, jag har både läst och lyssnat sönder den på svenska såväl som engelska! <3 Generellt gillar jag verkligen Bachman-böckerna, de är mycket mörkare och mer mänskliga än de senare.
Den här har de ju dessutom lovat, lovat och lovat igen att de ska filmatisera! Jag minns senast att den lades på is på grund av Covid, men på sätt och vis är det kanske lika bra att de väntat så länge - King har ju fått uppsving och produktionerna idag är mycket bättre än för femton -tjugo år sedan.
Ja!! Helt enkelt :love:
Eller älskar alla, men den mörka mänskligheten i Bachmanböckerna är något helt otroligt som du säger.

Men ska jag fortsätta ranta om Stephen King kanske jag ska flytta mig till bok-tråden :D

Edit:
Running Man ja, minns när jag läst den och såg den första filmatiseringen med Schwarzenegger. Var kanske inte vad jag föreställt mig :rofl:
Väldigt synd om de misslyckats igen dock…

Ja!! Helt enkelt :love:
Eller älskar alla, men den mörka mänskligheten i Bachmanböckerna är något helt otroligt som du säger.

Men ska jag fortsätta ranta om Stephen King kanske jag ska flytta mig till bok-tråden :D

Edit:
Running Man ja, minns när jag läst den och såg den första filmatiseringen med Schwarzenegger. Var kanske inte vad jag föreställt mig :rofl:
Väldigt synd om de misslyckats igen dock…
Äsch, tre-fyra inlägg är knappast trådkap. :D

Ja, alltså den räknas inte ens. Nu när du nämnt den tänker jag glömma bort att den ens existerar igen, tack så mycket! :arghh: 😂
Den ska ju också vara en mörk spegel av samhället och jag älskar den boken också, men ja... trailern på den nya finns på Youtube. Du får ta en titt.

Efter full rulle idag; hundvakt med första rastning före 8, pyssel hemma, stallet en sväng för motion. Sen iväg på kalas (fikade bara lite- mår såklart bättre så 🙌) och så tillbaka till stallet för att göra klart det sista och insläpp; väldigt nöjd pålla som fick komma in i boxen direkt 🥰, var det skönt att stanna vid pizzerian (god räksallad för mig) på vägen hem och slippa laga middag ikväll ☺️. Det var verkligen såååå skönt att koppla av i soffan resten av kvällen till en halloweenfilm: The Watchers och sen idol med svenska låtar 😊. Och så har ett ljus brunnit för alla de vi saknar i den här världen ❤️.

• Gilla
Reactions: Sel
Slöläser på Buke trots att ögonen går i kors och jag egentligen borde sova. Helt slut som artist efter intensiva men väldigt fina dagar med min fyraårige brorson och hans föräldrar :heart När de åkte hem vid tretiden körde jag ut till stallet och sedan kom en vän över på ett glas vin. Båda de sistnämnda sakerna var definitivt en sak för mycket men såväl hästägare som vän behövde lite extra stöd och då kändes det fint att ställa upp. Imorgon ska jag göra absolut ingenting! (åtminstone fram till ca 18 då det vankas middag + stand up-gig med en vän)

Sett The Life of Chuck, himla fin film.
Nu ser jag otroligt mycket fram emot The Long Walk, men VÅGAR inte tro att den ska ha blivit bra. Men hoppas :arghh:

Den har ju blivit väldigt rosad! Känns som att jag väntat på The Long Walk i typ tjugo år, så jag väntar bara lite till på rätt kväll att sätta mig och titta! :love:

The long walk är en av mina favoritböcker så jag gick och såg filmen på bio direkt när den kom. Och jag gillade den verkligen inte 😭 Ska inte säga mer än så, vill inte spoila något. Men! Den har ju fått himla bra omdömen så förhoppningsvis är det jag som har taskig smak 😁

Ni får väldigt gärna säga vad ni tycker sen när ni har sett den!

Gjort coleslaw och ska strax åka och handla allt vi glömde igår. Inte så mycket grejer, men typ kaffe och sånt.

Just nu känner jag inte för kalas. Men det lättar nog ju längre dagen går. Klockan är ju inte så mycket än.

I eftermiddag ska jag sparka lite boll med några gamla fotbollskompisar. Risken för skador är överhängande. Men kul ska det bli! Ingen av oss har ju spelat på nästan ett år.
Innan dess ska jag fixa stallet, hästarna, försöka plugga lite och ev vänta på halm-leverans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXVI
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka