Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog kvällsdosen av medicin just och fnissade lite för mig självså här på kvällskvisten-det är ju en hel måltid! Färgglad och allt! Frukosten brukar vara större dock. Tycker den i mitten med små "kulor" i är lite intressant ändå, man kan se dem, till skillnad mot de två bredvid. Undrar hur man mäter upp och fyller så det blir rätt mängd? Och varför så stora kapslar när det är så lite kulor? Och vad består kapslarna av ens? Varför är de olika färger och former på tabletter egentligen?
Enkla svaret är ju "för att kunna skilja dem åt" men många är ju likadana ändå trots olika mediciner. Och vad betyder bokstäverna och siffrorna? 250 på de blå är lätt, det står för 250 gram, men E verkar taget ur luften och 106 likaså...

Jag kanske borde sova mer så jag slipper fundera på sådana härade saker? :angel: :sleep:

Nåja, äter en bit fryspizza också ifall jag inte blir mätt...

Namnlös.webp

Väldigt modfälld över min fot just nu.
Nu har den varit dålig I 8 veckor. Den har varit både bättre och sämre än i dag men den har stadigt blivit lite sämre varje dag nu sedan jag började gå utan kryckor en vecka sedan.

Magnetröntgen har fortfarande inte ens tittat på mina bilder. På onsdag är det 5 veckor sedan.

Jag börjar tänka att jag aldrig någonsin kommer kunna springa igen. Inte ens ta en 30 minuter promenad. Hjärnan spinner iväg och tänker att nu har säkert allt läkt fel så detta är permanenttillståndet. Livet tar liksom slut.
Det hade nästan varit skönare om någon verkligen sa att Nej du får aldrig någonsin ta en promenad eller springa igen. Då hade jag kunnat ställa in alla drömmar och alla saker jag ser fram emot och försökt hitta glädje någonstans. Nu finns glädjen i limbo och jag kan inte göra någonting åt det vad jag än försöker.
Fruktansvärt att inte ens titta på bilderna!

Holy mackamoley. Jag somnade efter att hunden åkt, så lite efter två och vaknade just. Måste sovt så djupt att inte ens katten kunde väcka mig eller så var hon också utmattad. När jag vaknade låg hon och sov under täcket mellan mina ben under duntäcket där det var som varmast.

Funderar nu på mat. Har ju inte ätit något på över 24 timmar. Bs ligger ok 5.4 men känner mig lite yr och instabil, inte som jag brukar när det säger pouf utan bara, antagligen, inte ätit på så länge. Har som tur är en skiva fläskkarré i kylen så kan bara grilla i en grillpanna. Annars blir det ramen snabbnudlar.

Vaken med Marodören sen halv fem ungefär men första halvtimmen låg vi och myste i hans säng. Nu strax kommer sambon upp för skiftbyte. Har sovit katastrofdåligt i natt med.

Holy mackamoley. Jag somnade efter att hunden åkt, så lite efter två och vaknade just. Måste sovt så djupt att inte ens katten kunde väcka mig eller så var hon också utmattad. När jag vaknade låg hon och sov under täcket mellan mina ben under duntäcket där det var som varmast.

Funderar nu på mat. Har ju inte ätit något på över 24 timmar. Bs ligger ok 5.4 men känner mig lite yr och instabil, inte som jag brukar när det säger pouf utan bara, antagligen, inte ätit på så länge. Har som tur är en skiva fläskkarré i kylen så kan bara grilla i en grillpanna. Annars blir det ramen snabbnudlar.
Det övergår mitt förstånd varför någon med en proppfull frys avstår att äta i drygt ett dygn :( . Det är väl KLART att du inte mår bra på det!!

Har varit och tränat lite, nu hemma igen. Blir lite soffhäng och senare fika, innan tvätten vid lunchtid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund