Blärk! Gäller visst att ha koll på det man dricker...Tog en klunk av min cappuccino och får nått i munnen att tugga på- en fluga som fått för sig att bada
. Mmm de lever ju tyvärr än pga det äckliga mildvädret. Urk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte. Här tycker jag att vintrarna är ungefär som de brukar vara. Det brukar inte bli vinter förrän efter jul, och i år har vi redan haft en omgång snö och kallt i november.Klimatförändringarna har förändrat mycket. Eller i alla fall förutsättningarna för det liv vi brukat leva.
Grannen hugger skog. Timmerbilarna skulle i "vanliga" fall kört in längs skogsbilvägen och hämtat. Men det har fått dröja eftersom vägen inte är frusen utan bara ett enda kladd. Det är en av mina promenadväger man nu var det ingen njutning.
I december har jag njutit av promenader längs frusna lätt snötäckta åkerkanter. Nu är allt mest bara lera och kladd.
Kanske har vi upplevt den sista "riktiga" vintern våra trakter.
Inget irriterande utan bara ett sorgset funderande.
Så fin!
Det borde gå alldeles utmärkt, jag vet inget hotell som har obemannad reception så tidigt. Är du osäker, ring och fråga.Någon som vet hur det fungerar med hotellbokning, kommer anlända runt åtta tiden på kvällen. Brukar det vara något problem?