Vad gör vi? Del CCXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute med hundarna och blev fälld av ett styck rottweiler. Spionen kom fram och var bekymrad över mig, jag svor faktiskt över fällningen, skrubbsår på knät gör fortfarande ont trots att jag inte är 7 år längre. Men det förstår ju inte spionen vad det innebär så påpälsad som han är, men han låtsades i alla fall att han förstod när jag förklarade min svordom för honom.

Ska i väg till VC på samtal och efteråt förhoppningsvis få ut medicin på apoteket, om läkaren kommer i håg att skriva ut i dag, skulle skrivit ut i går men glömde visst det. En sköterska skulle påminna.

I ågr var jag på stadsmissionen och hittade på två ljusslingor till julgran, sådana med stickkontakt och 16 ljus. Har en sedan tidigare, tycker den är lite kort så ville ha en till. Köpte en med batteri förra året men dels har den gult ljus och dels blinkar den och det avskyr min epilepsi så jag letade efter just sådana här. perfekt att finna då. Behöver en stjärna till toppen men de hade inga, så det är mitt nästa mål. Vet inte om jag orkar ta mig till Röda korsets i dag, får se hur jag känner mig efter VC-besöket.

Är dödstrött idag, förstår inte hur jag ska hålla mig i arbete till 15. 😅 Sen kommer inte sambon hem före 19.30? Så jag kommer ha en oerhört tråkig kväll i soffan, för jag saknar helt energi att hitta på något. Får sova tidigt, sätta igång någon serie och ta ett glas vin. Om det inte var så sjukt långt till affären hade jag kunnat unna mig lite chips.. (läs cirka 200 meter 😂)

Kolla vem som är hemma 😍
1000011618.webp

Har precis pratat med en hyresvärd som har två lägenheter i samma område som jag kan få kolla på. Båda med grön, inhägnad uteplats :love: Närmare jobbet än hur jag bor nu, större än jag bott typ någonsin, rimlig hyra, nära skog... 1400kr/mån skiljer det mellan dem. Den dyrare är nyrenoverad. Den billigare har dock inglasat uterum. Ska försöka få till en visning av båda och se om den billigare är "gammal och ofräsch" eller bara... inte nyrenoverad.

Sitter i fikarummet på verkstan och väntar på att de ska bli klara med bytet av extraljusen på min bil. Jag har köpt en större uppsättning än vad som satt tidigare, men de sticker inte ut lika mycket så förhoppningsvis backar ingen klåpare sönder de här för mig. :mad:

Börjar dock bli less på att vänta nu, har ett par förmodligen väldigt kissnödiga hundar hemma med mamma och måste åka till hästarna innan jag får åka hem och lägga mig att vila innan jobbet inatt. Mamma får inte rasta hundarna då hon går med kryckor och de är ju trots allt ganska stora. 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXV

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund